20230720

BON PAS.- Pirineu O.: La Coma de l'Orri, des de Pla de la Molina - tentativa al Gra de Fajol i tornada per GR

Una ruta prou exigent, però molt bona de fer portant cadascú el pas apropiat a les seves condicions físiques.
La descripció es ben senzilla, cal agafar el GR cap a munt, des de la mateixa corba de la carretera i en arribar al pal indicador, trencar a l'esquerra, creuar el rierol pel pont de fusta i seguir camí fins a trobar el Ter. Es creua al altre costat i anar seguim camí fresat fins a dalt de tot de la Coma.
Emprenem la pujada cap al Gra de Fajol, però el fort vent que bufa ens fa desistir quan ja portem guanyats des del coll uns 60 m. de desnivell. Trenquem a la nostra esquerra, sense camí definit i passant per la tartera, fins a trobar el corriol que baixa des del cim.
Baixem fins al Coll de la Marrana i com el fort vent no s'aguanta, seguim baixant cap al refugi d'Ulldeter, previa arribada fins a les restes del antic refugi. Desprès continuem avall i anem cap al Pla dels Carlins, per baixar seguint la pista fins al primer aparcament de l'Estació, per agafar el GR i continuar avall fins als cotxes, fent una parada per dinar al costat del riu.