20230705

BON PAS.- Vall d'Aran: Cercle als llacs de Colomers

Els taxis ens venen a recollir al hotel i ens porten fins a la parada on hi ha el camí que des de la pista, puja cap a l'estanh Major de Colomèrs.
A l'esquerra, ja està indicat el refugi de Colomers i agafem aquest corriol que ens puja fins a la paret de la presa. Passem per sobre, al altre costat i ja tenim els refugis vell i nou, a la vista. Anem seguint el camí pel costat l'Estanh Major de Colomèrs fins al refugi nou. Hi passem al costat i seguim direcció al Estanh Mòrt que ens queda a la dreta, vorejant-lo. Cal dir que ens trobem pràcticament tot el camí marcat amb banderoles, ja que demà hi han de passar els corredors que participaran a la UTMB d'Aran.
Natros, seguim pujant direcció sud seguint les banderoles, deixem a la nostra dreta, al altre costat del riu, l'estanh de Garguils de Sus. Seguint banderoles i la pujada deixem a la nostra dreta els estanhets deth Pòrt. Seguint la pujada, finalment arribem al punt més alt i llunyà de la nostra ruta. Ens trobem   l'estanh Gelat i al seu radera, el Circ de Colomers, coronat pel Tuc Blanc i el Gran Tuc de Colomers. Cal fer una parada fotogràfica a tot aquest entorn i al Estanh Gelat. Fem les fotos de grup.
Acabem de pujar al Còth de Pòdo, des d'on tenim tota la vista als llacs per on hem fet la pujada i al altre costat, l'estanh de Pòdo, Estanh de Ratera de Colomèrs, el Pic de Ratera i altres petits llacs.
Baixem des del Coll, seguint les banderoles per un camí amb força pedra i molta pendent. Quan som al pla, deixem l'estanh de Pòdo a la nostra esquerra i desprès tornem a fer una baixa amb força desnivell fins l'estanh Solet, on fem parada per dinar.
Desprès de refer forces, seguim el camí de baixada i fem cap l'estanh Obago, Aquí, ja hem trobem el GR 11 que baixa des del Port de Ratera. El seguim, passant l'estanh Redon i l'estanh Long. Quan som a meitat estany, trobem indicador i a l'esquerra, surt camí que va al refugi de Colomèrs, fent la volta curta dels estanhs. Natros seguim pel GR i en passar l'estanh hi ha una cruïlla. A la dreta aniríem a trobar el camí que va cap al Coth de Sendrosa i el refugi de Saboredo. Natros seguim recte pel GR i ens baixa fins a la vora de la presa del llac de Colomèrs. Quan som a la vora la presa, tanquem el cercle i seguim el camí  avall fins a la parada de taxis.
NOTA: Si seguiu la meva traça de GPS, veureu que en algún moment deixo el camí marcat i faig drecera; aquestes adreçades, han estat per fer fotos.