20230713

BON PAS.- Pirineu O.: Setcases - ribera de Vall-llobre - refugi Jaume Ferré - la Serra - Setcases

Una volta molt interessant per la floració, frescura per caminar i gaudir del paisatge.
Deixant els cotxes al aparcament, al costat de la carretera a Vallter, comencem a caminar travessant el pont sobre el Ter, seguint uns metres el GR 11 i un centenar de metres més enllà deixem el GR, que segueix cap a la dreta i natros seguim camí amb marca groga, cap a l'esquerra, seguint el curs de la ribera de Vall-llobre, que deixem a la nostra dreta (de moment, donat que al llarg de la pujada, el travessem com a mínim 20 vegades). El camí i la ribera van girant cap a l'est en suau i constant pujada, sempre sota arbre i amb la frescor de l'aigua.
Quan ja portem uns dos quilòmetres, va girant cap a N/NE, sempre pel costat del riu, que com he dit, el camí el va travessant d'un al altre costat.
Hem d'estar atents perquè desprès de passar la cabana d'en Picol hi ha una cruïlla on, a la dreta continua el camí dels contrabandistes pujant pel bosc (hi ha una petita placa que l'anomena. Si hi arribem, hem de retrocedir uns metres fins que veiem el camí de la ribera). Hem de continuar a l'esquerra seguint la ribera i més endavant deixen el camí seguint fins a un congost del riu on a la seva entrada, fem parada per esmorzar.
Desprès, desfem aquest petit tram fins a trobar de nou el camí i seguim per l'esquerra de la riba, passant el congost (a la nostra dreta) per sobre. Anem pujant cap a nord i ja sortim a prats, deixant la collada Fonda a dalt a la nostra dreta. Anem a sortir a la pista que hi puja des de Setcases, a l'alçada del tancat d'animals que hi ha. Ara, seguim pel camí que puja al refugi Jaume Ferré, on fem una petita parada.
Des del abeurador que hi ha al altre costat de la pista i el refugi, surt una traça fresada direcció sud, que de seguida fa cap a un camí amb marca blava, que anirem seguint de baixada. Quan som al Pla Cominal, travessa la pista a Setcases i segueix baixant fent llaçades per La Serra fins arribar a la Cabana de la Pardella. Des de fa estona que tenim a la vista el poble i ja ens queda la última diagonal que ens porta a La Creueta, un mirador que hi ha a sobre mateix de Setcases, amb el Ter entre mig.
Acabem de baixar i anem a dinar al costat del riu Ter, per desprès anar als cotxes i tornar cap a Girona.