20231013

BON PAS: Garrotxa.- 45è Aplec Excursionista dels Països Catalans: Oix-Talaixà-St. Aniol-Sadernes

Aquesta setmana fem canvi a la nostra sortida habitual dels dijous, per fer-la coincidir amb la participació al 45è. Aplec Excursionista dels Països Catalans, que organitzen els companys del Centre Excursionista d'Olot, i ens ajuntem amb altres inscrits a aquesta sortida.
Sortim caminant des d'Oix, seguint pel costat del riu d'Oix fins al pont Trencat. Passem el Grau d'Escales i entrem a la Vall d'Hortmoier fins al indicador de la palanca de Samsó, on ens desviem per travessar la riera de Beget. Ara, seguim el GR 11 en direcció cap a munt a Talaixà, passant a al vora de Mas Coral (runes) fins arribar al coll de Talaixà i al refugi del CEO, que avui tenim l'oportunitat de conèixer-lo per dintre per deferència dels companys que ens acompanyen i també de com es va convertir en patrimoni de l'Entitat. També aprofitem l'estada a aquest bonic indret, per fer la foto de grup al "banc de la felicitat" amb vista al Bassegoda, que ha servit per fer el logo de l'Aplec.
Seguim camí pel GR direcció a St. Anion d'Aguja, passant per la Quera (runes), el Salt de la Núvia, el Portell de la Guilla, cal Sastre a tocar de St. Aniol i refugi de St. Aniol d'Aguja.
Avui, els amics de St. Aniol, ens acullen a les seves instal·lacions, explicant-nos  i ensenyant document fotogràfic de l'evolució que ha tingut aquest lloc en el temps. Actualment, en una fase molt avançada de la seva rehabilitació i que tenim l'oportunitat de visitar amb guiatge.
Desprès, seguim camí direcció Sadernes, un primer tram continua sent GR que deixem a la primera cruïlla, seguint direcció a el Prat (sud). Passem el Goleró, la Gorga del Citró i a les Planes de la Muntada, travessem el riu seguint la pista. Passem al costat del Molí del Riu i més enllà deixem la pista, per seguir per sender fins al Hostal de Ca la Bruta, on travessem pel Pont de Valentí i sortim a la pista de Sadernes. Seguim tota la pista, passant el Pont del Pas dels Aures i arribats a Sadernes, continuem per anar fins al bus, que ens espera a baix a la carretera d'accés a Sadernes.