20231019

BON PAS. Osona: Taradell-St. Quirze de Subiradells-coves de Rocaguinarda-l'Enclusa-castell de Taradell-Pantà de Taradell

Ruta circular matinal, que iniciem a la sortida de Taradell per la carretera a Viladrau. Deixem els cotxes a un aparcament que hi ha a la vora de la última rotonda.
Iniciem la caminada per la travessera les Sitges fins a sortir al carrer de la Sardana, on agafem pista de terra que ens portarà cap a l'ermita de St. Quirze de Subiradells. Des del costat de l'ermita, segueix el PR (marca groga i blanca) direcció est per la vora de la urbanització, passant la font del drac i en pujada sostinguda i seguint les marques fem cap a la part final de la urbanització, entrant a una zona de llosa de pedra, el camí va girant a SE i arribem a una cruïlla indicada cap a mirador de la Trona i les cuines d'en Rocaguinarda. Natros, seguim pujant cap al mirador per poder gaudir de les bones vistes que hi ha des de dalt la cinglera. Anem seguint-la un primer tram i quan el camí troba una cruïlla, girem a la dreta, per baixar cap a les cuines de Rocaguinarda. La pista continua però hem d'estar atents quan ens apropem a la cinglera, amb unes fites a ma esquerra, que ens indiquen el lloc per on baixar, fent una petita desgrimpada. Es tracta d'unes cavitats que servien d'amagatall al bandoler Perot Rocaguinarda.
Cal tornar a pujar i resseguint la cinglera hi ha un corriol fresat, que ens torna a portar a la pista des d'on hem baixat a aquest lloc. Anem seguint a la vora de la cinglera i fem cap fins al turó de l'Enclusa, badant amb les bones vistes que ofereixen tot un seguit de miradors.
Des de l'Enclusa desfem uns metres de camí fins a trobar un baixant cap a l'esquerra per un corriol que passa per sota l'Enclusa, deixant-la a dalt a l'esquerra. Aquest corriol baixa fins al coll de Mansa, on travessem la carretera a Viladrau i seguim la pista que puja al altre costat i l'anem seguint girant cap al oest i desprès a nord, per les Roques del Trabucaire. Aquí es troba una curiosa roca a la cinglera, que te una forma de cara molt visible.
El corriol va passant entre grans blocs de pedra i ens porta fins al collet del Castell de Taradell. Ens hi arribem, seguint direcció NO i des del castell podem gaudir de les bones vistes i dels grans blocs de pedra que li serveixen de base. Fem un petit descans i desprès desfem camí fins al collet.
Ara seguim de baixada un corriol molt fresat que ens porta al fons de la vall i va resseguint primer direcció nord i desprès girant a NO i finalment oest, per arribar-nos al pantà de Taradell i seguim el camí que va al costat del torrent de Mansa (alimenta el pantà) anem a sortir a la carretera a Viladrau. Tant punt i sortim, travessem la carretera i per la urbanització que hi ha al altre costat busquem el camí cap a la Codina, per anar a dinar a la vora de la font del drac i desprès tornar cap als cotxes.