20231005

BON PAS.- Osona: Vidrà - Bellmunt - els Degollats - Salt del Molí del Salt - pont Romà - Vidrà

Bonica sortida i un dia bonic per caminar-hi. Deixem els cotxes al poble de Vidrà, desfent camí per la carretera, direcció Sta. María de Besora uns 750 m., fins al coll de Vidrà. Aquí, girem a l'esquerra seguint les marques del GR 3 i continuem pujant en pendent suau fins al coll de Migdia, on seguim planejant fins a trobar el GR 151. Aquí continuem pel GR fent una petita baixada direcció sud, fins al coll Iera de Masa, on hem de seguir el camí que comença a fer la pujada al Santuari, fent algunes llaçades. Arribem a dalt al Santuari i aprofitem per esmorzar, fotos i vistes.
Desprès seguim de baixada per la vesant sud fins a baix la carretera, que seguim de baixada uns 180 m. fins a la propera corba, on la deixem per agafar a l'esquerra el PR- C45 que entra a bosc i seguim de baixada durant uns 270 m. fins arribar a un pas de tanca. Creuem a l'altre costat i seguim baixant per dintre bosc fins arribar a una pista que seguim, de baixada amb forta pendent cap al Sot de Bellmunt. Quan arribem a la part baixa, ja sentim aigua que corre per Rec del Sot de Bellmunt. Quan som a baix, ja empalmem amb el PR-C47 que anirem seguint i mes enllà del Sot de les Nogueres, el camí gira capa nord i deixem de sentir correr l'aigua.
Seguim en paral·lel i anant de pujada, el curs del Ges i la pista segueix de baixada per la dreta i a l'esquerra s'obre el sender que puja, marcat PR que hem de seguir per anar als Degollats i sempre sota bosc, anem pujant i seguint la marca PR fem cap al Salt del Molí del Salt (preocupant la falta d'aigua, encara que en baixa un rajolí). Continuem pel sender i arribem al pont Romà. Aquí podem agafar un camí que ens portaría de dret cap a Vidrà, però natros seguim el costat de la riera de St. Bartomeu, travessant-la i passem a la vora del Molí Nou, i més enllà anem a sortir a una pista, que seguim a l'esquerra direcció nord, que segueix sent PR. Caminem durant quasi 1 km. aquesta pista i hem d'estar atents al sender que puja a l'esquerra, marca PR que s'ajunta amb el GR 151.1 el seguim i ja ens puja a dintre el poble, a la vora d'on passa la carretera que va cap a St. Privat d'en Bas. Dinem allà i desprès acabem d'arribar als cotxes.