20231021

Sortim des de l'aparcament que hi ha abans d'arribar al Ajuntament del poble, pel costat la carretera fins al costat de la Casa de la Vila, passant al altre costat del riu Llobregat, pel pont. Ja es veuen els  pals indicadors. Agafem la direcció camí de La Pobla a Falgars, seguint marques del GR-4. Passem pel costat del Heliport anem seguint les marques, ara també de PR (blanc i grog) i marques vermelles al terra i arbres. El camí puja amb forta pendent i anem guanyant ràpidament alçada. Entrem ja entre pinars frondosos i exemplars molt grans, que s'enfilen rectes buscant la llum del cel. Passem els tres Graus de pujada i arribem a dalt, a la vista del Santuari de Falgars, on hi ha un gran prat. Anem a veure des del mirador la esplèndida vista a la vall, amb La Pobla i tota la serralada, des de El Taga, la Serra de Montgrony, La Tossa, el Moixeró, i a la nostra esquerra, el Pedraforca, avui força tapat per boira i núvol.
Esmorzem a una zona de pícnic i desprès anem a visitar el Santuari, aprofitant que es obert. Seguim camí, baixant cap al Coll de Falgars i enfilem al davant nostre, pel costat de la font que hi ha, seguint les marques del GR i les vermelles anem pujant ara entre fagedes i sortim a una pista. Des de la font, per l'esquerra surt un corriol que és millor de seguir, per anar a buscar el PR.
Seguim la pista cap a l'esquerra baixant, per anar a trobar el PR C-11 a la nostra dreta i deixant la pista, anem seguint-lo pujant cap al Collet de les Canals i desprès planejant per la Solana de Vallfogona, anant a sortir a la pista a l'alçada de la casa Vallfogona. Seguim pista durant uns metres i a la nostra esquerra ja el baixant per on segueix el PR, que seguim fent drecera fins a tornar a sortir a la pista, sempre seguint PR. A la corba que trobem, només sortir-ne, el PR segueix per la dreta tornant a pujar cap al Serrat de la Terma, seguint amb menys pendent pel Serrat del Mig (ens trobem en zona d'antigues mines) i tornem a pujar amb més pendent fins al Clot Bullidor. Aquí, prenem la decisió de deixar el PR i agafar una drecera marcada a mapa, a la nostra esquerra i passant una zona d'aiguamoll, on ja veiem el corriol que entre neteja de pinar, en una curta distància ens porta a la pista, jus a sota la Roca de la Mare de Déu que ens queda a dalt a la dreta. Seguim la pista, baixant cap a l'esquerra i al arribar al pla, a la nostra dreta veiem el camí que baixa des de la Roca de la Mare de Déu, que és el PR C-52. L'anem seguint en suau baixada fins al Collet Fret, on fem un anar i tornar al mirador de la Roca de la Lluna. Desprès de gaudir de les magnífiques vistes des d'aquest punt privilegiat, retornem fins al Collet i a l'esquerra baixa el camí marcat PR que anem seguin fins al Xalet del Catllaràs. anem seguin el PR pel Bac d'Aigassai. Hi ha un punt on el corriol segueix baixant (aniríem de dret cap al poble) i natros n'agafem un altre que surt per la dreta, marcat PR que primer planeja i desprès segueix baixant fins arribar a la Roca del Castell de Lillet, des d'on també hi ha un bon mirador. Seguim baixant a un prat on a baix hi ha el mas de la Vila i a l'esquerra, agafem el camí que ens baixarà pel costat d'un filat fins a Sant Miquel i Santa Maria de Lillet. Desprès agafem la pista direcció oest cap a la Pobla quan ens trobem al Clot del Batlle Vell, deixem la pista i agafem un camí marcat com a PR i en vermell, que ens porta a dins del poble.