20240718

BON PAS. Ripollés: Setcases - riera del Catllar -Tregurà- El Catllar- Setcases

Avui, fem una ruta que encara que no caminem per cotes altes, es pot fer inclús a l'estiu. Es camina molta estona sota bosc i pel costat del riu. Només el tram que va cap a Tregurà i a la tornada algun tram vora Ter, poden ser més calorosos.
Comencem caminant des de Setcases i la ruta s'inicia al carrer de la Font i el camí va pujant suaument fins a arribar gairebé a la cruïlla que comença la baixada cap a l'ermita del Catllar.
El camí comença a baixar i trobem un indicador a 1.7 km. aproximadament de la sortida de Setcases; hi ha una cruïlla i hem de seguir a l'esquerra, de baixada. Ens porta fins al Catllar i la ermita, passant una tanca. Retornem i seguim direcció oest per un camí fins anar a trobar la riera de Catllar, que seguirem curs amunt, per camí ombrívol i fresc. Passem la riera per passeres de fusta, trobem gorgs i salts d'aigua, i tot el tram fa goig de veure la quantitat d'aigua que hi baixa. Més amunt i l'últim pas del riu l'hem de fer per sobre les pedres i finalment arribem a la resclosa del canal que porta l'aigua del Catllar, cap a Tregurà. Des d'aquest lloc, tenim vistes a Les Borregues.
Ara, el camí segueix direcció sud/SE, força planejant i resseguint tot el conducte de l'aigua cap a Tregurà. Ens apropem desviant-se uns metres, a la roca de les Bruixes -segons l'Alpina- (encara que hi ha d'altres mapes que el situen per sobre el camí, a la dreta, a la corba que hi ha abans d'arribar al Clot de les Tallades- a la zona del Serrat dels Ginebres, segons l'Alpina-),  i seguim el camí fins arribar a la Bassa de Tregurà, a les portes del poble. Entrem a Tregurà i fem baixada cap a la carretera. En arribar-hi, la creuem i agafem a l'altre costat, el corriol que baixa a la dreta, direcció NE/nord. Passem sota la canonada d'aigua que baixa des de la bassa i seguim baixant per zona ombrívola fins arribar a la casa de Tallades ( a l'alçada del clot de les Tallades -Estallades, segons l'Alpina-). Seguim pel l'herbat de sota la casa i creuem el Clot de les Tallades i uns metres més enllà, cal estar atents per seguir el corriol que baixa a la dreta -hi ha una petita fita de pedres, que quasi no es distingeix entre l'herbat. Seguim de baixada fins anar a trobar el rierol del Catllar, que hem de travessar per sobre d'uns troncs posats expressament. Trobem la pista que puja cap a les cases/ermita de Catllar i quan hi arribem, entre cases i casa/ermita acabem de pujar uns metres i travessem la pista, seguint pel corriol que baixa a l'altre costat, que ens porta tot seguit pe costat del Ter, quan trobem un lloc que ens agrada al costat del riu, deixem uns metres el camí i ens acostem a l'aigua, per fer parada i dinar.
Desprès, seguim el camí, fent cap a una zona herbada i oberta. A l'altre costat hi ha les restes d'un paret de pedra seca i hem de fer cap cap allà per seguir el camí, que ja ens porta pel costat de la depuradora de Setcases i ens arribem fins a la font del Vivé abans d'anar a sortir a la rodona d'entrada al poble.