20130202

Cingles de Bertí, amb els Centpeus

Desprès d'una matinada moguda per la pluja, sortim des de Girona cap a Aiguafreda (Vallés Oriental). Quan arribem a la plana de Vic, sembla que ja es va trencant el cel i apareixen clarianes. Per aquesta zona sembla que no hi ha plogut tant com per Girona.
Arribem a Aiguafreda, ens retrobem tota la Colla i passem al altre costat (L'Abella) i comencem a caminar, seguint el camí que surt des del cap d'amunt del carrer Garga, marques verdes i vermelles.
Seguim aquestes marques, que poc a poc ens van apropant cap a la cinglera, per anar pujant cap al Grau del Sunyer. Arribats a dalt, anem resseguint la cinglera, passant per Can Tresquarts i mes endavant per el Presseguer. desprès del Grau dels Avellaners, resseguim el GR i el PR a la vegada fins al encreuament, on a la nostra dreta surt el PR direcció a Bellavista Vella, una casa pintada en blanc que queda a mig turó, passarem per darrera la casa, seguint el PR i arribem a la carena, per baixar al altre costat seguint les pintades blanques i grogues. Seguim una pista molt ampla fins a un punt on a la dreta del camí, les senyals del PR ens indiquen seguir a l'esquerra i deixar la pista. Seguim per aquest camí que ens porta a Barnils, un mas derruït. Per la part de sota la casa, segueix el camí que ens porta a San Pere de Bertí. Desprès seguim cap al Clascar, per un camí que surt direcció sud.
Arribem al Clascar, casa derruïda amb torre i capella inclosa. Allà trobem altres grups de senderistes que també hi fan el descans. Nosaltres, desprès de la sessió de fotos, seguim el PR direcció nord est, que ens porta per Ca l'Esmolet i ens apropa un altra vegada a la cinglera sortint a l'altura del Escletxot, seguim uns metres direcció sud per arribar a la Taula, des d'on hi ha un mirador espectacular a la vall, i en front nostre el Tagamanent, Pla de la Calma i Matagalls al fons.
Desfem camí seguint el GR pel costat dels cingles, fins al Grau dels Avellaners per baixar des d'aquest lloc. Aquí el baixant es amb forta pendent, però com el terra no es moll, podem fer-ho bé fins a baix al Pla de Maniscla i desprès baixem passant per sota la casa de Valldaneu, anem seguint el GR que ens portarà fins a Sant Pere de Valldaneu. Església reconstruïda, amb el cementeri al seu costat. Anem seguint el GR que ens porta fins a la Colònia Oller i desprès a L'Abella, on hem deixat el cotxe.