20130226

Les Planes a Sant Pere Sacosta

Sortida matinal. Fem l'aproximació fins a Les Planes i deixem el cotxe a la plaça del poble.
Comencem a caminar, direcció a l'església i desprès fem un gir cap al nord fins que veiem un pal indicador de rutes senderistes del poble. Seguim cap a nord per la zona de l'Olivar fins a trobar una pista que puja des de la nostra dreta, la seguim amunt i trobem el diposit d'aigües. Mes endavant trobem una bifurcació amb una pista que va cap a l'esquerra. Nosaltres seguim a la dreta i passem per la vora del mas La Vila i desprès sempre direcció oest, agafem un corriol que va pujant i enllaça amb un altre que ve des de baix la pista asfaltada que uneix Les Planes i St. Feliu de Pallerols. Aquest corriol que ara trobem està molt ben definit i sembla un camí de comunicació entre les masies de mes amunt i la vall.
Seguim pujant seguint al oest i desprès cap a sud fins arribar a la zona dels Camps. Primer, anem a ver el bufador i el mirador del Pla dels Camps. Seguim direcció a la casa i passem pel costat, deixant-la a la nostra dreta. Seguim el camí amunt i fem un gir, primer direcció nord i desprès a sud, per arribar a les restes de Sant Pere Sacosta, on fem un descans.
Decidim de seguir pujant per intentar trobar el camí que puja a Coll de Condreu. Per la part de darrera de Sant Pere, seguim direcció nord oest un corriol que ens puja a trobar la pista que va a El Masnou de Sacosta., fins arribar a una bifurcació. A l'esquerra surt un camí que va cap al Coll de Malla, nosaltres seguim direcció nord i comencem a trobar marques grogues que ens van portant fins a sota la lineal de postes de la llum que baixen des de Condreu i per sota hi ha el camí que hi puja.
Desfem camí fins a Sant Pere i per la part de sota, agafem un corriol que baixa direcció sud est i que desprès gira a est. Travessem una pista i seguim baixant fins trobar-ne un altra que ens porta al Mas Arús. Aquí el camí planeja i seguim baixant. Deixem un camí que surt a la nostra dreta i desprès de una corba pronunciada, tenim d'estar pendents de una fita que hi ha a l'esquerra de la pista i que indica el baixador del corriol que ens portarà, desprès de passar a l altre costat de rierol que baixa, fins a Mas Joan. Seguim baixant fins a un altra casa i des d'aquí es pot baixar tant en direcció sud com nord, per camins que desprès giren al est i ens baixen al poble.

Distància recorreguda: 9,8 km.
Desnivell acumular:    565 m.