20130206

Mare de Déu de La Devesa

Aquesta setmana, fem un canvi de dia a la nostra sortida de la Colla i ho fem en dimecres. Hem programat una sortida matinal curta, que desprès l'hem allargat i ha quedat molt bé.
Fem l'aproximació per l'autovia a Olot, sortida cap a Castellfollit de la Roca. A uns 300 m. desprès de la rodona i direcció a Castellfollit, a la dreta hi ha una carretera asfaltada senyalitzada com Els Angles, l'agafem i passant pel pont sobre el Llierca, deixem els cotxes uns metres mes avall, al davant del entrador a La Palomer de Baix.
Sortim des d'allà agafant la pista direcció est (cap a Castellfollit), passem per sota el viaducte de l'autovia i seguim fins a estar molt propers a la base de les cases de Castellfollit. Aquí el camí (marcat amb color groc), fa un gir al sud i comença a pujar pel costat del Torrent de Santaló fins trobar una pista, que dona servei als transformadors dels túnels del autovia. Seguim camí passant per sobre el túnels cap amunt, fins arribar a un punt on el camí es bifurca; les marques grogues segueixen a la dreta (serà el camí de tornada) i a l'esquerra hi ha un indicador que hi posa "Baumes". Seguim aquest ultim, a l'esquerra hi ara amb marques blaves, que va pujant i el paisatge es transforma amb un microclima mes humit, que fa que les pedres quedin cobertes de molsa i on el terreny està ple de falles. Això son les Baumes de Caixurma. Seguim les marques, i el camí puja sota bosc, direcció sud est, passant per sota la casa de Santaló, més endavant fa un gir al est i arribem a l'ermita de La Devesa, reconstruïda i en perfecte estat.
Seguim un camí que puja direcció sud i que va a sortir a una pista al Pla de les Termes, que ve des de la casa Santaló. La creuem i  tornem a trobar marques grogues a un corriol que seguim direcció sud oest primer i desprès fa un gir cap al nord oest, passant pel Collet de l'Aulina, Collet d'en Feliu i Collet del Castell, que es un pla a sota el turó de la Mare de Déu de Mont-Ros, on pugem seguin un corriol. L'ermita està sense sostre i sols amb les parets exteriors.
Tornem a desfer camí fins al pla del Castell i seguim un corriol marcat amb grog que baixa direcció nord est, l'anem seguint i girant cap al est, fins a la Font de Santaló, on girem a l'esquerra, direcció nord, sempre seguint les marques grogues. Aquest camí va baixant deixant el torrent a la nostra dreta i al altre costat, el camí per on hem pujat. Seguim baixant fins a l'entrador a la finca El Burguetar, on el camí fa un gir a l'est i seguint les marques, passem per Can Oliveres, casa derruïda i Can Pinyolet, per anar a troba la bifurcació per on hem pujat aquest matí.
Desfem camí i desprès de passar per sobre els túnels, seguim la pista, en lloc de baixar pel corriol. Ens porta  a sota l'autovia i anem a trobar el camí que ens portarà fins a Can Palomer de Baix.

Ruta circular.
Distància recorregut : 13,25 km.
Desnivell acumulat:    479 m.
Temps efectiu, sense parades: 4 h. 20'

Enllaça al àlbum de fotos: