20130227

Volta al Bestracà des de Oix

Aquesta setmana como les previsions meteo no donen bo pel dijous, avancem la sortida al dimecres. Degut a compromisos diversos, al no estar prevista la sortida, la Colla queda reduïda un xic.
Fem la aproximació a Oix, per l'autovia d'Olot fins a la sortida de Montagut, on agafem la sortida i anem direcció Castellfollit, per trencar cap a Oix, on deixem el cotxe.
Sortim pel carrer principal fins a la part alta del poble, per trencar cap a l'esquerra fins trobar un pal indicador que marca un GR1 direcció oest. Nosaltres seguim un PR marcat amb grog que surt direcció nord i comencem a pujar per l'antiga pista que puja cap al Peirer. Anem fent dreceres, sempre seguint el PR fins arribar a la carretera de Oix a Beget, que travessem. Passem a la vora del Peirer i seguim la pista fins al Coll de Bestracà. Aquí deixem el PR i trenquem cap a Sant Andreu de Bestracà, on fem un descans.
Seguim pujant per la part de darrere l'església, seguint les fites de pedres i quan ja som mes amunt, comencem a trobar marques vermelles pintades a les roques. Les anem seguint fins a dalt al Puig de Bestracà on ens comença a nevar un poc.
Comencem a baixar per la part de darrere, per la tartera, fins a tocar la Portella, on trobem el camí de pujada des d'Hormoier, que seguim fins a les Feixanes, on trobem el GR11 i l'anem seguint direcció est. Desprès de passar per la Font de Coll Joell, a uns 250 m. trobem un camí que surt a la nostra esquerra que baixa a la riera de Beget, l'agafem, travessem la riera i anem cap a Plansesilles, per anar a veure els roures centenaris. desprès anem fins a l'ermita de Sant Miquel d'Hormoier. Com el cel amenaça pluja, decidim anar baixant i tornem cap al GR i nomes uns 150 m. mes enllà trobem el cobert, on hi ha taules i bancs per menjar. Decidim parar a dinar i mentre, fa un ruixat. Quan el cel torna a obrir clarianes, seguim el GR fins a la Palanca del Samsó, on el deixem i seguim per PR cap al Pont Trencat, Pla de les Guillasses, Can Pei i Oix.

Distància recorreguda:    17 km.
Desnivell acumulat:       778 m.