20130425

Camí de Ronda. Roses a Cala Jòncols

Ens trobem els companys de colla a Fontajau  i decidim que tot i estar una mica plujós, ens en anem fins a Roses per fer la sortida programada.
Fem la aproximació per la N-II i desprès des de Figueres, per la autovia a Roses, fins a l'almadrava on s'acaba la carretera, que hi ha una plaça rodona. Donem la volta i al primer a la dreta, pugem fins trobar un altre carrer a la dreta, on deixem un cotxe i anem a deixar l'altre a Cala Monjoi.
Sortim seguint aquest carrer, on hi ha una farola pintada amb colors de GR i un altra de color grog, d'Itinerània. A l'ultima casa a ma dreta i pel costat de l'entrada al garatge, hi baixa el camí marcat com a camí de Ronda, que anem seguint. ens porta cap a Punta Falconera, on ens entretenim mirant un dels bunkers   desmantellats d'artilleria de costa, que hi ha a la zona. Seguim camí, passant per Cala del Lledó, Cap Trencat, Cala Murtra, Cap Blanc i arribem a Cala Rostella, on aprofitem per esmorzar i descansar una estona.
Seguim camí per la Punta del Bergantí i arribem a Cala Monjoi, passant pel costat del Bulli , seguim per la Punta de la Galera i Platja de la Pelosa, per enfilar cap al Cap de Norfeu, des d'on mantenim des d'un punt mes alt, tota la vista a la costa que em deixat enrere i fins i tot Illes Medes i Cap de Begur. Tornem per la cara nord del Cap, fins al Coll Canadell, on trobem pals indicadors del recorregut. Al mateix coll i amb marques grogues, hi ha el camí que comença baixant direcció nord-est cap a la Cala Jòncols, on arribem i aprofitem per dinar.
Desprès d'una estona de descans, seguim la pista que hi ha entre el càmping i un rierol sec. A uns 200 m. trobem un pal indicador, senyalant cap a Cadaqués (per on continua el GR) i nosaltres seguim la pista direcció oest i amb marca groga i ens porta fins a la pista que va des de Roses a Cadaqués. Agafem la pista direcció Roses i a la primera corba pronunciada, surt un caminet a ma dreta, que s'entreveu entre els matolls i que va pujant direcció sud. Aquest camí no es net i no es recomanable passar-hi si no es va amb roba apropiada, doncs contínuament es passa entre matolls. Arribats a dalt, sortim a uns prats (Pla de la Guardiola), on agafem un camí direcció oest que ens anirà pujant cap al Coll de la Guardiola, on hi ha pal indicador, per agafar el camí que ens baixarà, primer direcció oest i desprès sud, fins a Cala Montjoi, on tenim el cotxe.

Sortida no circular, hem deixat un cotxe a Cala Montjoi i l'altre a Almadrava, de Roses.
Distància recorreguda             18,2 km.
Desnivell acumulat                721 m.