20130912

Pic de Madres (França), des de Coll de Jau

Bonica sortida a la Serra de Madres. Aproximació fins al poble de Prades i desprès agafar la D-14 fins al Coll de Jau.
Sortim sota un fort vent gelat des del coll, direcció sud, per la pista que ens durà fins al Refugi de Callau, seguim per aquesta pista, fins trobar fites que per un corriol, van travessant la pista. El corriol es marcat amb pintura groga i ens va pujant fins a entrar a la vall del riu Castellane. Anem seguint el camí fins al fons de la vall on trobem un circ. El camí de pujada, va pel costat dret del circ, per desprès d'haver guanyat uns quants metres de desnivell, fa un gir cap a l'esquerra i acaba assolint el cim per la part central del circ. El camí segueix fins arribar al cim del Pic de Madres.
No hi estem molta estona degut al fort vent. Decidim de fer la tornada, carenant pel costat nord de la vall i seguim un camí que va cap al pic de Bernard Sauvage, per baixar per l'altre costat i resseguir tota la carena. El camí està marcat amb fites i va passant diverses portes de tanca de bestiar. Arribats a la zona de La Glèbe, travessem l'ultima porta i anem baixant per un camí marcat amb fites i alguna antiga marca groga a alguns arbres. El camí està fressat, principalment per bestiar i es segueix molt bé fins a un punt entre la cota 1700 i 1650 on ens hem confós i hem seguit baixant per un altre que no ha estat bo. Com ja havíem baixat una estona i vist pel mapa que més avall teníem la pista que ens porta al Coll de Jau, hem decidit fer la baixada per dintre bosc i sense camí marcat, fins que hem arribat a la pista i fins al cotxe.
Aquest últim tram de baixada no es recomanable, doncs el bosc es molt humit i s'ha d'anar molt en compte amb les relliscades. Esperem tornar a la zona, per acabar de buscar el camí que ressegueix aquest últim tram  per poder tancar una sortida molt complerta i bonica, per les vistes de baix a la vall i desprès des de tota la carena.

Distància recorreguda   20,3 km.
Desnivell acumulat:       1.107 m.
Temps efectiu, sense parades: 6 h. 47'

Enllaç a la traça de la sortida: http://es.wikiloc.com/wikiloc/view.do?id=5289888