20150117

Hostal Nou - Coll de Cubet -Santa Llúcia de Puigmal - Hostalnou

Un dia que te molt bona pinta. Sortim de Girona direcció Banyoles, autovia d'Olot, La Canya i  cap al Hostal Nou de Bianya. Només passar el semàfor del poble, a l'esquerra surt el camí asfaltat on la nostra referència han de ser S. Pere Despuig i el Molí d'en Solà. Deixem els cotxes abans de passar el pont de la riera, on la carretera segueix cap al Molí.
Retrocedim per la carretera uns 300 m. i a la dreta trobem el pal indicador del camí per on hem de pujar, es un traçat d'Itinerannia. Aquest camí ens va pujant fins arribar a la carretera de Vallfogona. Desprès seguim direcció Vallfogona per la carretera uns 400 m. i ens posem per la dreta,  a  dintre bosc, pel que sembla un camí que anem seguint. Es molt brut i de tant en tant sembla que s'obre més, però finalment, ens en cansem d'anar malament quan tenim a tocar la carretera i al primer lloc que podem baixar be, seguim per la carretera fins al coll de Cubet. Aquest tram, es millor fer-lo per la carretera, ja que no val la pena seguir mal camins de bosc. També hi ha la opció de fer.ne un tram per una pista que baixa per l'altre costat de la carretera, al punt a on hi hem sortit.
Arribats al coll fem parada i aprofitem per esmorzar. Desprès seguim pel camí que baixa cap a la dreta, on hi ha una tanca que barra el pas. L'anem seguint durant 1,3 km. i al arribar a una corba molt pronunciada cap a la dreta, per l'esquerra surt un corriol que no es marcat als mapes antics de l'Alpina. Agafem aquest corriol, que ens porta de seguida a la casa les Empares i continua direcció O. fins arribar a una raconada per on baixa un rierol. No veiem clar la continuïtat del camí i retrocedim uns metres, fins que veiem un baixant que seguim, creua la riera i segueix be la direcció O. fins arribar a la riera de Santa Llúcia, on desprès gira a la NE. i ens va pujant fins a la pista i des seguida a la ermita.
Desprès de descansar, tornem a la pista i la seguim baixant fins a les cascades de pedra, lloc indicat amb un cartell al costat de la pista. Mereix arribar-hi perquè es un lloc molt bonic. Desfem un altra vegada el camí, pujant fins gairebé a la ermita i on hi ha el pal indicador, agafem la pista direcció a Hostal Nou, que ens va baixant fins al pont de la Rovira i desprès ens retorna al lloc on tenim els cotxes.

Distància total                             17,7 km.
Desnivell acumulat                      700 m.
Temps efectiu, sense parades    5 h.