20150124

Sant Ponç d'Aulina - Collabós - Puig de Castelltallat

Una volta molt interessant, per camins que en bona part son desconeguts per nosaltres. A més hem coincidit amb un dia esplèndid i amb neu a la part alta, com a nota pintoresca.
Deixem els cotxes a uns 500 m. abans d'arribar al túnel de Collabós, a ma dreta surt una pista asfaltada. La baixem uns metres i abans de passar sota la carretera, aparquem els cotxes a un espai que permet deixar-ne varis.
Agafem el camí PR C-60 que surt, direcció N. a tocar el asfalt per on hem baixat. S'enfila ràpidament i de seguida arribem a l'ermita de Sant Ponç d'Aulina, en molt bon estat de conservació.
Desfem camí fins al pla i seguim direcció N. anant pujant pel PR fins a la Font de la Taiola, on hi ha un pal indicador que direcciona a Sta. Magdalena de Parella. Aquí deixem el PR i seguim la pista direcció SO., cap al Serrat de la Taiola, on ja comencem a trobar la neu. Seguim la pista fins al Pla d'en Bosc. Seguim direcció O. cap al Puig de les Tres Fonts.
Aquí, hem rodejat girant cap al NO. quan només cal seguir el camí direcció O. per anar al mateix punt.
Situats al cim del Puig, seguim el camí que baixa direcció S., carenant i seguint el pedrons de partió de terme, que ens baixa fins al pla de Collabós, on seguim el camí cap a l'esquerra, direcció E. i el camí va rodejant el Puig de la Caritat. Quan arribem al punt on baixa el camí que dona accés a aquest Puig, fem un gir direcció S., per anar al coll de l'Home Mort, on trobem el PR C-60. No el seguim i ara, sense camí definit, comencem a pujar direcció S.per dintre la fageda. Quan arribem aproximadament a la cota 1.162 m. ens anem desplaçant cap al SO. pujant pel que sembla un corriol que ens porta fins al coll, on fem un gir al E. per acaba de pujar al Puig de Castelltallat (1.280 m.) punt culminant de la sortida. Desprès comencem a baixar, sense camí definit, direcció E., fins al Pla de les Basses, on girem direcció N. per seguir baixant fins a la pista de la Font dels Torrents.
Tot el tram des del coll de l'Home Mort a la Font dels Torrents, el fem sense seguir un camí definit, però encara que avui per la neu i fulles ha estat un poc més dificultós, es fàcil de seguir per dintre bosc, perquè tot es fageda i es de bon anar.
Seguim la pista que surt direcció N. des de la Font i que desprès gira al E. per pujar al Coll d'Aulinencs, on trobem el PR que ve des de Sant Llúcia de Puigmal. Des de aquí seguim el PR direcció N, que ens porta cap a la casa de la Ferreria, on de seguida trobem la pista asfaltada que passant sota la C-26 en porta davant els cotxes.

Distància recorreguda             13,9 km.
Desnivell acumulat                   837 m.
Temps efectiu, sense parades  4 h. 45'

Enllaç a la traça        http://ca.wikiloc.com/wikiloc/view.do?id=8730356

Enllaç al àlbum de fotos de Pere