20150103

Sant Privat (Pla d'en Xurri) - Camí del Pescadors - Coll Sesrovires - Pla d'en Xurri

Primera sortida d'aquest nou any i ha resultat molt bonica i complerta.
Sortim des del Pla d'en Xurri a Sant Privat d'en Bas. Seguim pista amunt, direcció E. i a la altura de la caseta del cable, girem a la dreta, direcció N. per anar a trobar la riera i la creuem. Anem seguint el camí que pujar pel seu costat fins a la gorga blava, per on creuem al altre costat i seguim pujant pel camí indicat a la Freixeneda. Més amunt, el deixem i seguim a prop del riu direcció N. i el riu el creuem alguna vegada, fins arribar al salt de Gorners, que hi arribem seguint el camí, deixant la riera a la nostra esquerra. Per la part de sota el salt, tornem a creuar la riera i al altre costat hi ha una fita. Seguim el corriol que ens puja en forta pendent fins a can Roc, casa en runes, on parem a esmorzar.
Per la part de darrera la casa, anem a sortir a una pista de desemboscar, que la seguim a la dreta fins arribar al començament de la pista que està tancada amb un cadenat.
Aquí la pista segueix i fa un gir molt pronunciat i l'hem de seguir uns 200 m. més enllà i estar atents a un corriol que puja per l'esquerra de la pista, direcció N i desprès NO. fins anar a sortir a un altra pista, que hem de seguir a la dreta, pujant direcció N. l'hem d'anar seguint i passa per sota el Serrat dels Traginers i pel Serrat de la Burra, per anar a sortir a la carretera de Sant Privat a Vidrà, al Coll Sesrovires. Entrem a la carretera, per mirar el paisatge, des de aquí dalt.
De fet, el corriol que hem de seguir, que ja es el PR de Itinerànnia, està a la dreta, uns metres abans d'arribar a la carretera. El seguim i passem pel Puig de la Guarda i baixem a la Plana Llonga i seguim fins al Coll de Gorners, sempre seguint les marques grogues. Passem pel Puig Gros i seguim baixant cap a la Solana de l'Amat i quan arribem a baix a la pista, tenim dos opcions.
Deixar el PR i girar a la dreta direcció a la riera, per trobar el camí per on hem pujat al matí i seguir fins al cotxes (no es la opció que escollim). L'altra, la nostra, seguir a l'esquerra el PR, pel Serrat Roig i anar a sortir a el Gutlló (casa) i seguir la pista d'accés fins a trobar el pal indicador, per on baixem a la passarel·la del riu i seguir el corriol que ens puja desprès a la carretera, que hem de continuar fins arribar als cotxes.

Distància recorreguda              12,7 km.
Desnivell acumulat                    1.018 m.
Temps efectiu, sense parades   4 h. 17

Enllaç a les fotos de Joan