20150131

Montserrat: Canal del Miracle - Aurons . Montgròs - Canal del Llum

Sortida amb l'amic Narcís i la seva esposa, la Montse. Hem anat a fer una descoberta del que podem fer el proper dijous amb la sortida a Montserrat, del grup de Girona.
Ens arribem fins creu Regató, punt de sortida des de la BP-1103, on hi ha un petit aparcament per a varis cotxes.
Comencem a pujar des de la carretera, amb l'indicador a la canal del miracle, que tenim a sobre nostre. Anem pujant i trobem la cruïlla amb el GR 172, que seguim a la dreta fins que trobem l'indicador del canal. Seguim amunt i ascendim per tota la canal, exigent, fins a dalt al coll del Miracle. Seguim cap a la nostra esquerra, direcció E, i quan encara no hem fet 100 m. trobem a la nostra esquerra, marcat en color blau el camí als Ecos, que anem seguint i ens porta cap als Aurons i desprès a sota els Ecos. Les marques passen a ser vermelles i seguim entre el Patufet i la Salamandra, per arribar al punt d'accés al Montgròs, on pugem. Desfem camí fins a la cruïlla i seguim baixant, arribant a una cruïlla, on agafem el camí cap a la dreta fins arribar a un altra cruïlla i seguir a l'esquerra. Aquest tram es pot salvar, seguint el camí recte de la primera de les dos cruïlles.
Ara seguim pujant direcció N fins al Portell de Migdia i desprès ja agafem la baixada amb forta pendent pel canal del Llum, fins a baix al indicador cap a la Font, on ens hi apropem, desfem camí al baixant i en poc mes arribem fins al GR., que ara seguirem planejant a la nostra esquerra, direcció O., fins arribar al punt per on hem pujat des de la carretera, on baixem fins al cotxe.
Una excursió molt bonica amb passos delicats i que cal anar amb precaució. No apta per a persones amb vertigen.

Distància recorreguda              8,3 km.
Desnivell acumulat                   786 m.