20180616

COLLA L'ISARD.- Pic de Coma d'Or, des de Col de Puymorens

Avui, finalment hem pogut aconseguir arribar al Puig. Per adversitat meteorològica, ja havíem tingut de deixar-ho en dos ocasions anteriors. La aproximació fins a França, la fem amb el bus Pacheco, acompanyats per l'amic Ramon.
Sortida des del Col pel camí de la Coma d'en Garcia, per on hi baixa aigua de tot arreu, pel desgel accelerat. Quan arribem a l'alçada del barratge del riu, ja comencem a trobar les primeres congestes de neu. No ens suposa cap dificultat passar-hi, pel bon estat de la neu. Anem pujant fins a la Portella d'en Garcia, on la congesta es més important per l'acumulació de neu al coll; però també la salvem sense dificultat.
Seguim ara direcció est i sense neu, baixant a la Portella del Cortal de Rossó ( a l'alçada del Estany de la Coma d'Or, que queda a baix a la dreta). Tenim ja a la vista, el Pic Pedrós i el Puig de Coma d'Or.
A partir de la Portella del Cortal, ja tornem a trobar congestes de neu, que es poden passar per la neu, o també salvar-les pel costat. Finalment, arribem a peu del Pic, on també hi ha una congesta més considerable, però que es pot salvar, tirant pel dret o decantant a la dreta, per on en hi ha menys. Acabem de fer els metros finals i ens plantem al avant-cim. Ja no arribem a passar pel pas aeri. Encara en queden congestes, i considerem arriscat fer el pas.
Des d'aquest cim, podem gaudir d'una visual a 360º. El més espectacular, la part nord-est, on podem distingir d'esquerra a dreta: el circ de Pedrós, el llac de Lanós, la Portella d'Orlú, més al fons els Perics, el pic Castell Isard (a la dreta del llac), Tossa del Lloser, el Carlit i el seu Massís.
Donat que un caminant de la expedició ha tingut problemes per seguir-nos, decidim de no completar la ruta circular prevista, i tornem a baixar, agrupant-nos, desfent camí fins als cotxes.