20190411

BON PAS.- Cala Montgó a Cala Ferriol per costa i tornada per GR

Aquest dijous el temps està insegur i sembla que a la costa, a pesar del vent si podrà caminar sense ruixats. Ens desplacem amb els cotxes fins a cala Montgó.
Comencem a caminar pel costat del mar, seguin un corriol que es va enfilant direcció sud i desprès est, fins a la punta del Milà. Desprès, girem al sud seguint la costa fins a trobar els emplaçaments de les bateries de costa. Seguim pel costat de la costa un camí que passa per la Cala de Baix de Cols i al arribar a l'alçada de la punta del Còrrec Llarg, en lloc de fer una baixada cap al còrrec i pujar per l'altre costat cap a la punta de Miladones, seguim el camí que gira cap al oest, endinsant-se cap a uns altres emplaçaments de bateria de costa, que son a tocar del GR.
Seguim direcció sud, planejant i sense camí definit, per desprès girar cap al est primer. El que estem fent, es salvar la depressió del terreny per on baixa el còrrec, caminant per la part superior planera. El camí no es gaire definit i ja moments que el perdem, però tornem a retrobar-lo, encara que s'està tapant molt pel matoll baix que hi creix i si no es troba bé, tens un problema, sobretot si algú hi va amb pantaló curt. Enfoquem cap a la punt de Miladones i quan som a sobre el penya-segat, girem cap al sud. Desprès, el camí torna a separar-se de la costa, per salvar la depressió del còrrec de les Tres Coves i torna a apropar-se al GR. Quan hi som ben a la vora, el camí torna a girar cap a sud en paral·lel i torna a girar direcció a mar per anar baixant cap a la Cala Ferriol. Quan hi arribem, fem un descans a vora mar.
Seguim el camí que puja direcció cap a l'Estartit i quan ja som mol a munt, anem deixant a la nostra esquerra els camins que van cap a La Foradada i la Cala Pedrosa. Natros, anem cap al oest per anar a trobar el camí GR que va direcció sud cap al Estartit i Torroella i direcció nord, que es el que seguim, cap a l'Escala. Passem a la vora de les antigues edificacions militars de La Clota, en runes. I seguim per dintre bosc de pins i a la dreta es deixen entreveure les edificacions del costat nord de la Cala Montgó, que queda sota nostre. Hi ha un punt, que cal estar molt atents, ja que a la nostra dreta i per la vora d'un pi, surt un corriol que ens baixa directament on tenim els cotxes.
Si ens passem, tampoc es problema perquè el camí que seguíem ens portaria cap a la zona dels càmpings de la Cala i llavors tindríem d'anar cap a mar per buscar els cotxes.

mapa Institut Cartogràfic de Catalunya. Quadrícula l'Escala.