20190407

CIMS PER LA LLIBERTAT-PUIGSACALM: Sortida de Clubs

Per aquest diumenge, les Entitats organitzadores de Cims per la Llibertat-Puigsacalm (GECA de S. Esteve d'en Bas, Esquelles d'Amer, Isards de Bescanó i ADAC de Girona, i també hem comptat amb la representació dels Organitzadors de CIMS), hem fet una sortida conjunta, per la ruta que ens han preparat els companys del GECA.
Ens hem trobat a S. Esteve d'en Bas i desprès d'emplenar cotxes, hem pujat per la carretera fins a Falgars d'en Bas. Des de La Coromina, on hem deixat els cotxes, sortim caminant direcció SO pel camí indicat a Cabrera. Quan arribem a la primera cruïlla, deixem a la nostra esquerra el camí que va cap a La Codina i agafem el que es dirigeix cap al torrent de La Faja direcció SO, fins arribar-hi. Desprès, el travessem i comencem a pujar primer direcció SO i desprès sud, fins arribar al pla on es troba la casa els Sangles.
Continuem direcció sud fin a trobar el GR 151.1 i el seguim cap al collet de Saiols i un xic més endavant ja deixem el GR i comencem a enfilar-nos direcció sud, cap a dalt la Bastida, on fem parada per esmorzar.
Continuem cap al coll de la Bastida i tornem a pujar cap als Aiats, fins al mirador de Pla Xic. Seguim cap al NO, passant a la vora de les Cabanes d'Aiats i baixem cap al coll de Bram i continuem fins arribar al collet de Cabrera. Una part del grup, puja les escales i uns altres, seguim el camí de les Marrades fins a dalt al Santuari, on ens espera el company Menguis amb "avituallament", que agraïm força. Fotos, una vegada més, i continuem.
Per no baixar el primer tram de l'Osca, continuem camí passant-la i anant a buscar el camí que passa per sota paret, retornant direcció sud fins a trobar el baixant, que seguim per la nostra esquerra i comencem la baixada direcció NE i N fins a trobar la pista que va fins a les escales de Cabrera. La travessem i ens dirigim a la casa abandonada de la Faja.
Avui, ens fa una gran favor, ja que només d'arribar-hi comença la pluja granulada que ens acompanya mentre dinem. Quan ve el torn de les postres amb l'acompanyament de la ratafia i manufactures casolanes, la pluja ja ve a parar. Desprès i abans de marxar, recordem el PERQUÈ som aquí i fem un minut de silenci pensant amb les companyes PRESES/OS POLÍTICS I EXILIADES/TS. Finalitzem amb els Segadors. Acabada aquesta estona tant emotiva, continuem camí.
Ens dirigim direcció nord primer i més endavant cap al est, fins a la Plana de l'Àliga, on el camí gira cap al SE. Passem a la vora de la font Sorda i seguim cap al Port de la Faja. Ara pel camí més evident i direcció sud, fins a les Fonts del Fluvià i més avall, el Molí de la Faja. Passem pel camí que va per la cara est de la casa i ja tota l'estona caminant de baixada direcció est, passem pel Puig de les Cabres, la Creu Llobí i fins a tancar el cercle, a la vista de la Coromina, on tenim els cotxes.