20190509

BON PAS.- La Roque - Pic d'Aureille - Puig de St. Cristau

Una bonica sortida per l'Albera Francesa. Passem al país veí i anem direcció Argelés perla D-618. Sortida St. Génis des-Fontaines i seguim direcció La Roque per la D2. A l'entrada al poble, abans d'arribar al pont, ens desviem pujant cap a la dreta, a una zona urbanitzada, on hi ha lloc per deixar els cotxes.
Sortim caminant seguint camí asfaltat direcció sud, fins a trobar pista de terra, passant al costat de les restes del que va ser S. Fructuós de Roca Vella i ja passem més endavant a caminar per corriol, tot de pujada. Fem cap a una pista, on hi ha pal indicador i que hem de seguir pujant direcció sud pel camí indicat a Pic d'Aureille. Sempre està indicat i pujant molt ben traçat fins a arribar a un coll uns metres per sota del Pic d'Aureille, girem a la dreta (oest) per acaba de pujar-hi. La vista es molt bonica.
Seguim direcció oest i de baixada cap al coll de S. Joan, i planejant seguim fins al coll de Baladre. Només passar-hi, a l'esquerra hem deixat una fita per indicar el camí que puja cap a St. Cristau. També s'hi pot arribar, seguint per la pista i al arribar a la font de St. Cristau, agafar un camí per on natros hem fet la baixada.
Arribats a dalt el Puig, la vista es molt bona als 360º. Fem les fotos i descans i continuem de baixada, primer desfent part del camí de pujada i desprès seguint  per la vesant nord fins a baix la font, on trobem la pista.
Seguim a l'esquerra NO durant 250 m. i trobem a la dreta de la pista, el camí de baixada direcció nord, indicat cap a  Montesquieu. Quan portem baixats uns 270 m. de desnivell, trobem una pista. El camí cap a Montesquieu, segueix indicat de baixada. Natros, el deixem i seguim la baixada cap a la dreta (est) fins a Mas del Pou. Aquí, seguim la direcció (SE) indicada cap a Villelongue. Un poc més endavant trobem uns exemplars de sureda molt bonics i ens hi parem per dinar.
Seguim camí, passant el rierol que baixa de la font de St. Cristau i anem planejant entre la fageda. Trobem una cruïlla, on seguim direcció a Sta. Maria del Vilar. Arribats al baixant del rierol de Villalonga el camí fa una pujada i desprès gira a nord i comença a baixar un altra vegada fins arribar a una cruïlla, on seguim a la dreta. Quan arribem a la cruïlla de Sta. Maria, seguim a la dreta direcció Laroque. Passem pel costat d'un gran dipòsit d'aigues i a la cruïlla que hi ha més avall, seguim a la dreta cap a la fonts dels Simiols, per on passem i seguim direcció nord-est cap a Laroque, arribant al punt on tanquem el cercle del camí per on hem pujat al mati. Ara, girem a l'esquerra de baixada, desfent camí fins on tenim els cotxes.