20190502

BON PAS.- El Sui, per pantà de Vallfornès.

Aquest dijous decidim de tornar al Sui, amb variants respecte a la que vàrem fer un altra vegada, per aquestes contrades. Fema la aproximació per Cànoves, fins al aparcament municipal que hi ha sota el pantà. Cal advertir que aquest aparcament, els caps de setmana i festius és de pagament de 3 €.

Sortim pista amunt seguint el petit pantà de Vallfornès fins el final. Quan hi arribem, hi ha una cruïlla de camins i hem d'agafar el de la dreta que puja seguint el curs del torrent del Cuc. Una mica més amunt agafem la drecera que seguim fins a trobar novament la pista. Més amunt, quan portem 1.600 m. des de la cua del pantà, arribem a un lloc on la pista principal segueix recta, nosaltres hem d'agafar una pista secundària que surt a l'esquerra i que immediatament torna a travessar el torrent i girant 90º i uns 180 m. mes avant hi ha un corriol a la dreta que s'enfila molt dret amunt i en pocs metres ens deixa davant del monumental castanyer Gros d'en Cuc.
Pugem fins a una pista que travessarem per seguir pujant en línia recta fins arribar a una segona pista que seguim uns metres a l'esquerra fins a trobar una drecera que seguim fins a tornar a trobar-la. Ara la seguim a la dreta i d'aquesta manera ens plantem davant el restaurant de la casa del Bosc, situat en un revolt de la pista i amb una vista magnifica. Seguim per la pista que va pujant fent llaçades fins que arribem a les runes de Can Masdéu, on fem parada per esmorzar. A la mateixa corba, abans d'entrar cap a la casa, surt cap a munt un corriol que anem seguin per dintre del bosc; al principi és força perdedor, però més endavant es comença a veure més clar, inclús hi ha alguna que altre fita. Passem una zona, on sembla han anat netejant bosc i el que era un camí potser més evident, està cobert de restes de petites branques. Aquest camí ens porta fins al Coll del Roure Gros, on ja tenim vista a les dos vessants. Avui, no es el cas perquè els núvols baixos tapen tots els cims que tenim al davant.
Ara seguim el camí cap a l'esquerra i està perfectament indicat el Sui, on hi arribem a la poca estona. Com el temps no acompanya, deixem el cim i retornem cap al coll del Roure Gros i ara seguim el camí per la carena (PR C-139), primer direcció SE i desprès E, passant pel Pou i Turó d'en Cuc, coll del Pou d'en Besa, Turó de Pinovell, Turó de Samon, Turó de la Moixa i seguin el PR i baixant, anem a sortir a un pla, on la pista marcada com PR segueix a la dreta i continuem per aquesta fins a la primera corba que gira a l'esquerra. Aquí, la deixem i seguim cap a la dreta per un camí que segueix direcció oest i que acaba baixant-nos al coll de Palestrins, on hi ha una basa amb aigua per bombers i conflueixen varis camins. Natros seguim recta, primer direcció SO i desprès Sud, ara per una pista que ens portarà fins el coll de Tascó. Nova cruïlla de camins i pistes. Aquí seguirem la que surt a la nostra dreta, que es la menys fresada. La seguim uns 30 m. fins que arribem a una nova cruïlla. A l'esquerra surt un corriol que baixa direcció SO i que primer es una drecera de la pista, però que només la travessa , i comença una nova davallada que ens porta al davant de can Quintana i des d'on veiem per la part del darrera l'ermita de Sant Salvador de Terrades a la que arribem de seguida.
Continuem per un corriol que surt des de l'altre costat del pla que hi ha al davant de l'entrada a l'ermita i que baixa direcció sud de forma molt dreta durant una bona estona i que acaba anant a sortir al davant mateix d'on tenim els cotxes aparcats