20190518

PAS A PAS, de St. Cugat.- De Farena a La Riba pel riu Brugent

Avui, comparteixo sortida amb els caminaires de PAS A PAS, de St. Cugat. L'amic Marc, que porta la sortida, em va dir que es un lloc bonic i realment es un paratge per gaudir. El viatge, el fem amb bus i la ruta es de travessa, començant a Farena i acabant al refugi Els Masets, a prop de La Riba.
Arribada a Farena per la TV-7044. A l'entrada al poble hi ha places d'aparcament.
Comencem a caminar pel carrer La Riba i al final, segueix per sender que va direcció SE de baixada. Trobem un cartell indicador del itinerari dels Molins. Cal dir que el camí està indicat a totes les cruïlles i la nostra destinació es La RibaDurant la caminada, anirem travessant el riu per diverses passeres de fusta. Si es va en grup, cal advertir que per prevenció, es vagi passant d'un en un.
 Quan ja som a la vora del riu, trobem el Moli d'en Fort, el primer dels que anirem trobant, tots en runes. Seguim el camí, passem pel davant d'una bauma i anem trobant els molins del Cristí, del Vilalta. A Les Fontanelles (on s'ajunta el riu Sec amb el Brugent), trobem pal indicador amb el desviament per anar cap El Pinetell, natros seguim direcció al molí de Castellà i La Riba.
Arribem al molí de Castellà, passant per sota el llinda de la porta, de pedra. Més endavant trobem un altra cruïlla i hem de seguir direcció al congost del Esqueix i La Riba per la vora del riu. Arribem al congost, on hi ha un pont penjant per passar a la paret del Esqueix. Natros, seguim pel marge dret del riu direcció La Riba. Trobem unes passarel·les de fusta que faciliten el pas del camí, un xic penjat. Més endavant, un altra cruïlla indicada. Hem de seguir direcció Els Pescadors i La Riba. Arribats als Pescadors, passem al altre costat de riu i seguim direcció al torrent d'en Rull i La Riba i anirem a sortir a la carretera, que hem de seguir uns metres direcció a La Riba, fins a trobar un altre indicador cap als Tres Pilans i La Riba. Camí que baixa per unes passeres de fusta, un altra vegada cap al riu, que hem de travessar i que ja deixarem definitivament començant a pujar pel camí direcció sud, cap a la Plana de Balaguer i els Tres Pilans.
Arribem a la cruïlla dels Tres Pilans (anomenada així per la forma de les roques que hi ha), i seguim el camí indicat cap a Font i Mas de Pasqual i La Riba, començant a guanyar un altre desnivell de pujada. Quan som a dalt la carena, tenim al davant nostre una bonica vista del entorn. Fem una curta baixada i anem a sortir a una pista asfaltada per on hem de seguir direcció al refugi Els Masets, on arribem en poca estona.
Aprofitem per dinar el que portem i aprofitar de beure al bar del refugi. Desprès retorn a St. Cugat.

Mapa Editorial Alpina. Muntanyes de Prades

Ruta de travessa
Distància                 11 km.
Desnivell                 + 238 m. i - 491 m.