20200109

BON PAS.- Beuda-Castellot-El Mont-Falgars-Beuda

Una volta complerta des del Pla del Bosc. Uns 600 m. més enllà de Beuda direcció a Maià de Montcal. Hi poden aparcar varis cotxes en bateria.
Comencem pujant pista amunt fins a trobar el cartell de Alta Garrotxa, on la deixem per agafar el corriol a l'esquerra. A la cruïlla, seguim direcció al Castellot (esquerra), primer planejant i desprès d'arribar a la conca (clot de l'infern) ja comença a guanyar alçada ràpidament fins arribar a peu del Castellot. Ens desviem, per acabar de pujar-hi i desprès retornem al coll, per seguir camí direcció nord cap al Turó de les Grives. Aquí en lloc de seguir el camí per la dreta per anar al Pujant del Grau, acabem de fer uns pocs metres, per arribar a la carena. Anem a l'esquerra fins al Turó (no té gaire vista) i retornem, per agafar un camí (recuperat) que segueix primer direcció nord i desprès NO fins arribar a peu de paret rocosa, on trobem la bauma de La Bora. Desprès seguim el camí direcció NE per anar fins al Pujant de la Barra, on acabem de pujar a sobre la cinglera. A dalt, hi ha un camí que puja direcció NO i que va a parar a la carretera. Natros seguim per la dreta (est) i desprès NE fins arribar al monestir de S. Llorenç de Sous.
Seguim camí (a la part de dalt la carretera) cap a El Mont fins arribar-hi. Fem un descans, fotos i contemplació i anem per avall desfent camí fins a la cruïlla indicada, on agafem el camí a Falgars. Seguim baixant pel camí fins a l'alçada del coll de Finestrelles, on al mapa hi consta un camí que segueix la carena, deixant-la a la dreta i que fa cap al castellot de Falgars.
Cal dir que aquest camí es perdut, brut i amb arbres caiguts i l'hem pogut seguir amb el gps i mapa. Aquesta part, es aconsellable fer-la per l'altra vesant. Baixant des del Mont al monestir i allà agafar la pista indicada a Falgars, des del altre costat del entrador de la carretera al monestir. Ho podreu fer, amb un camí sense cap dificultat i ben marcat amb color groc.
Aconseguim arribar al castellot de Falgars i baixem pel camí ben definit. Al arribar a un pla, hem de seguir a l'esquerra (encara que la orientació ens porta a la dreta); més avall el camí torna a girar i ja agafa la direcció bona per donar la volta a la muntanya i tornar a la cara sud. Seguint el camí, anem a buscar la carretera i la seguim uns pocs metres a la nostra esquerra, fins a trobar el corriol de baixada. Fem cap a una pista i la seguim uns metres a la dreta, per anar a troba el corriol que ens baixarà pel serrat de la Pina, passarem per la part de darrera de Can Oliveres i anirem a sortir a la cruïlla, per on aquest matí hem anat cap al Castellot. Només cal desfer la pista fins als cotxes.

Mapa ed. Alpina Alta Garrotxa
enllaç a la traça https://ca.wikiloc.com/rutes-senderisme/2020-01-09-01-beuda-castellot-mont-falgars-45437085