20200125

Colla L'ISARD.- Sortida a la Costa: Tamariu a Sa Riera

Un any més fem per aquestes dates, la tradicional travessa per la Costa Brava. Aquest any continuem allà on la vàrem acabar l'any passat, a Tamariu. Ens donava un xic de preocupació com podríem trobar el camí, desprès del pas del devastador temporal Gloria. Encara que si hem pogut observar l'estat de platges i cales, amb quantitat de brossa acumulada, el camí no ha estat afectat i hem pogut gaudir la caminada.
Aquest any, contem amb dos guies que son la Carme i Jordi, de Palafrugell, grans coneixedors del territori i que ens han mostrat camins desconegut per molts de natros.
Comencem a caminar des de Tamariu i per dintre de carrers i pujant una bona quantitat d'escales, assolim la part alta del poble, per agafar el camí de ronda a l'alçada de Sa Negra. Continuem per la costa, passant per es Catellets, Punta des Quart, es Cap de Lleó, fins a la Platja Gran, d'Aigua Xelida. Continuem cap a l'agulla d'Aigua Xelida i desprès fem una parada a Sa Roncadora (que aquesta setmana roncava aigua, de veritat). Seguim cap a Cala Marquesa, per entrar a la urbanització d'Aigua Xelida. Anem a veure el mirador de la Cova d'en Gispert i agafant dreceres, per anar pujant a carrers superiors, direcció oest, continuem pel carrer del Ripollès, i desprès per un altra drecera, que ens puja ja fora de la urbanització per agafar un corriol que ens porta al Puig Cala de Cabres. Agafem la direcció indicada a Aiguablava i baixem primer per la carretera i desprès per drecera a la dreta, fins a la platja d'Aiguablava. Continuem cap a la Punta des Pi, la Platja d'en Malaret i el port de Fornells. Ens dirigim cap a la platja de l'Anastàsia i ens apropem fins al baixador de la Platja Fonda. Sortim de la urbanització per sobre de la platja Fonda direcció nord, començant una pujada de forta pendent, fins assolir la quota de 250 m. Desprès, girem direcció est i més endavant NE fins al Puig de sa Guàrdia i recorrem cap al est, la serra del mateix nom, direcció cap al far del Cap de Begur que tenim a la vista. No hi baixem, perquè ja anem un poc retardats respecte a horari previst i seguim direcció nord. Tenim a la vista, dintre mar S'Encalladora, una peculiar formació rocosa que sobresurt al aigua. Arribem a l'alçada de la punta de Ses Pedres Blanques i seguim cap a Sa Tuna, on fem parada per dinar.
Desprès, seguim direcció nord, cap a la Creueta i girem resseguint la costa, cap a Aiguafreda i la Punta de s'Ullastre, entrem a Aiguafeda, sense arribar al cap sa Sal i per l'interior de la urbanització, arribem a la part nord i la deixem per corriol que ens porta cap a Cap des Forn, punta de la Creu i girant cap al oest ens apropem a la destinació, passant per es Ulls de Llop, Punta des Pou, Punta d'en Toni i girant a sud, passem el petit port des Pi i arribem a la platja de Sa Riera, on ens espera el bus del nostre amic Ramon Pacheco.