20200111

Colla l'Isard.- Les Planes - Xoriguera - El Far - Sta. Anna - Els Roures.

Una volta molt agradable per la cinglera del Far. Deixem els cotxes al costat del camp de futbol de Les Planes.
Comencem a caminar vorejant el camp i agafem el camí de les Planes d'Hostoles en direcció  a la casa rural El Bosqueró. Fem una petita variant fora pista asfaltada i passem per sobre el costat oest de la finca. El camí ens va pujant i passem per l'Alzina de la Serra per fer cap a la Costa (mas) pel darrera i uns metres a sobre al costat d'una tanca, agafem el corriol que ens porta a la Xoriguera. Desprès i seguint corriol direcció oest, seguim pujant cap a la font de Maia i sortir a sobre la cinglera al Pla de Maia. La vista, des de aquí dalt es espectacular.
Seguim camí fins a la carretera, per desprès baixar cap a l'altra vesant cap al Pla de l'Om i anar a buscar el lloc on surt el grau de Cabrafiga, per seguir la cinglera del Far. Avui, està preciós, ja que tot cobert per la boira a sota nostre, deixa sortir els cims com el de l'Agullola i altres per sobre. Tot el recorregut fins a la Trona podem gaudir d'aquesta vista. Desprès ja acabem de pujar fins al Far, on fem un petit descans. Des d'aquí seguim gaudint d'una bonica vista.
Continuem camí cap al grau de Sta. Anna, per on comencem a baixar fins a trobar el trencall de Les Planes, pen on continuem baixant. Un poc més avall el corriol es bifurca i natros seguim baixant cap a la font de d'Àliga i els Roures. Passem la font i el roure que porta el mateix nom. Seguim cap al roure de la Xoriguera. Tots aquests exemplars, son espectaculars per la seva antiguitat i grandària. Seguin camí, tornem a fer car al mas la Costa i a l'Alzina de la Serra. Quan hi som, continuem camí direcció NE primer, per trencar cap al oest i anar a la Fontica. Pel costat la font, agafem un altre corriol que ens porta un altra vegada a la vora de la casa rural El Bosqueró. Ara, seguim la pista asfaltada, que ens portarà fins al camp de futbol, on tenim els cotxes.

mapa ed. Alpina - Collsacabra.