20200206

BON PAS.- Coll de Canes - Sta. Magdalena de Cambrils.

Aquest dijous la Colla, ens en anem cap a Vallfogona del Ripollès. Ens quedem al coll de Canes (un poc abans d'arribar-hi). Comencem a caminar direcció a Vallfogona pel costat esquerre de la carretera, un xic per sota, seguint el camí Ral de Ripoll a Olot. Passem per la masia de El Pinós i quan passem els Plans, anem a sortir a una pista asfaltada, on ja trenquem a l'esquerra, direcció sud. La seguim i deixem a l'esquerra l'entrador a can Guitarra i al poc de passar la riera de Vallfogona, trenquem a l'esquerra i comencem a pujar situant-nos al marge dret del torrent de Llaners, per una pista. Un poc més amunt, a la cruïlla, seguim a la dreta per la pista més ampla, seguint al costat del torrent. Anem pujant i seguint sempre aquesta pista fins anar a trobar a la cota 1.274 el PR C-59.2, al Pla de Puigvassall. El seguim amunt i ja comencem a trobar neu, que avui està glaçada i dificulta en algun moment l'ascens. Seguint el PR acabem de pujar fins a Sta. Magdalena, el sostre de la sortida (1.547 m.)
Desprès seguim el PR direcció est, de baixada. Passem a la vora de la torre d'alta tensió  i arribem al Collet d'en Bosc. El camí va girant a NE i passem pel Pla dels Comptes, on el camí ja es converteix en pista, encara que es tot ple de neu. Arribem a la Collada de Fra Anton, aquí seguim la pista, però com es ple de neu, no veiem la cruïlla a la dreta del PR i encara seguim uns metres més la pista i hem de corregir pujant a la dreta per tornar a trobar el PR, que ara seguim pel Pla Falgars. Anem direcció nord fins al Collet de la Verdura, on gira cap al oest i tornem a fer cap a sota la línia d'alta tensió, que si la seguim amb la vista, veurem la torre per on hem baixat a la vora de Sta. Magdalena, al altre costat de la muntanya.
Passem una porta del filat cap a la dreta i comencem a davallar ràpidament  fins al Coll de Canes, on tenim els cotxes.

mapa ed. Alpina. Taga
enllaç a la traça https://ca.wikiloc.com/rutes-senderisme/2020-02-06-coll-de-canes-el-pinos-pla-de-puigsavall-sta-magdalena-collden-bosc-prc59-46449431