20200213

BON PAS.- Vilajuiga - Palau- Cova Veta Negra - S. Salvador - Mas Ventós- Vilajuiga

Avui, hem tornat a programar una sortida de tren. Ens desplacem fins a Vilajuiga i comencem a caminar des de l'estació, anant a buscar el pas a sota la carretera d'accés al poble, i recorrent-lo per l'entrada sud, en paral·lel a la carretera. Agafem una pista de terra direcció sud-est indicada cap a Pau, passant pel davant la bodega Espelt. Arribats a Pau, seguim l'antic camí per anar a Palau-Saverdera. Aquest tram, degut a edificacions fetes, hi ha llocs on l'hem perdut, però seguint la orientació cap al oest, ens en hem sortit i tornar a enllaçar. Arribats a Palau, agafem el carrer principal en sentit nord-est, per anar a sortir a la part alta del poble, on ja trobem un camí marcat de color groc, indicat cap a S. Onofre i la Cova de Veta Negra.
El seguim, anant guanyant alçada, fins que arribem a un punt on un pal indicador, ens desvia per un altre corriol, a la dreta, cap a la Cova. Anem seguint pujant en forta pendent fins a trobar l'indicador a la cova. Ens tenim de desviar uns pocs metres a la dreta i desprès  de veure-la, fer el retorn al camí Té dos cavitats, una inferior petita i l'altra més gran a la part superior, comunicades. Seguint el corriol per fora, es va d'una a l'altra.
Seguim camí, de cara al castell de S. Salvador. Aquí, encara hi ha una pendent més pronunciada per arribar a dalt. Anem a sortir al costat mateix del castell. Desprès d'un descans, seguim el camí que baixa a S. Pere de Rodes, però abans d'arribar a les llaçades que ens portarien al monestir, agafem el corriol que surt cap a l'esquerra i que guanyant uns pocs metres, ens torna a la carena de Saverdera. Seguint el camí, ens baixa al Mas Ventós.
Sortim del Mas Ventós pel costat la carretera, pel camí que baixa cap a Pau.En arribar a un pal indicador on el camí segueix cap a Pau, natros girem a la dreta (NO) i seguim pel costat la carretera. Quan tornem a tocar la carretera, ens despistem i deixem el camí a la nostra esquerra, quan ens adonem, hem de fer una rectificació i tornar a trobar-lo un xic més avall.. Mes endavant, passem pel Puig de l'Home. Aquí el camí marcat, segueix per la carretera. Natros, en seguim un que comença a davallar a l'esquerra direcció oest i en forta pendent de baixada i fent una bona drecera, ja torna a empalmar amb el camí senyalitzat, quan som molt avall. A partir del punt on l'empalmem, el tornem a seguir i anem a sortir a la carretera. Continuant l'últim tram pel costat d'aquesta fins a Vilajuiga, on ens arribem a l'estació per agafar el tren.

mapa ed. Alpina. Alt Empordà.
enllaç a la traça https://ca.wikiloc.com/rutes-senderisme/13-2-2020-vilajuiga-cami-sant-onofre-cova-de-veta-negra-castell-de-s-salvador-mas-ventos-vilajuiga-46794498