20200222

COLLA ISARD.- 30 Cims. Travessa al Talló

Avui, comencem a marcar l'objectiu dels 30 cims. Fem el Talló, en una travessa, sortint des de la carretera de Oix a Beget. Com sempre, ens hi porta el nostre amic Ramon Pacheco.
Cal fer un advertiment a aquesta ressenya. La traça dissenyada, estava treta de dos traces fetes per mi. La primera part, fins al Talló el camí, perfecte i ben senyalitzat. A partir d'aquest, la traça ja era de fa uns anys que la vaig fer i el camí està molt perdut en alguns trams. No es aconsellable de seguir-la, perquè hi hem tingut faena de trobar-lo en alguns punts. La traça gps de avui, l'he netejat traient-li tots els punts on hem tingut d'investigar per on seguia el camí. l Dit això, seguim...
El bus, ens deixa a un punt de la baixada cap a Beget, on hi surt un camí pel costat esquerre de la carretera. Comencem a pujar i a la primera cruïlla, seguim a l'esquerra, direcció sud. Anem seguint pujant en aquesta direcció fins enllaçar al PR- C 186 passant pel Camp de la Solana on el camí planeja i desprès comencem a pujar, arribant al Pujant del Matxo, on el camí gira cap al oest ja en pendent pronunciada. Més amunt arribem al Pujant del Burro i el camí encara a nord, continuant en forta pendent. Arribem als Plans de Rescluanys i seguim el camí girant cap al oest. Quan el camí gira al sud i fa una petita baixada, a la propera corba, deixem el PR i hem d'anar a trobar per l'esquerra un corriol on hi ha una fita. Pugem fins arribar a un camp herbat a dalt al pla.
Retornem uns metres avall i a l'esquerra, agafem el corriol que ens porta fins als faigs monumentals que hi ha, enfilant a munt pel costat del faig, trobem el segon i arribem al costat de cinglera, que anem recorrent amunt fins arribar al Talló.
A partir d'aquest punt, encara hem pogut seguir bé la traça anant cap al Coll Vert i el Triadú. Aquí es on el camí que seguim segons la meva traça, ja s'ha començat a perdre i l'anem a trobar com podem per orientació de gps. Ja es veu que hi era, però actualment es brut.
Baixem cap a S. Andreu de Porreres i decidim de continuar anant seguint camí més de pista cap al oest, deixant durant aquest tram la traça que portava. Fem cap al Collet de Creuers i des de aquí pugem per un camí semi-perdut passant el Collet de l'Empriu per anar a retrobar la traça gps. La seguim un bon tram, fins que, arribats al torrent dels Sunyers, ja es complica totalment seguir cap rastre. El terra es tapat de fulles i hem d'anar provant de trobar rastre de camí, per diferents llocs, fins que quan ja comencem a pensar en retrocedir per anar a buscar altres sortides, trobem el rastre bo, que ens porta cap al Escaler de les Trevinedes i en acabar la pujada, decidim d'anar a buscar sortida a la carretera asfaltada que es veu a baix a la vall. Baixem pel costat de la casa l'Apallador i anem a sortir a la carretera de la Vall del Bac, on ens ve a buscar el bus.

mapa ed. Alpina. Alta Garrotxa
NOTA traça: encara que la distància no arriba als 17 km. en realitat en vàrem fer a la vora de 20 km. en trams de pèrdua de camí. NO ÉS PER SEGUIR-LA.