20200220

BON PAS.- Matinal per S. Julià de Llor i calçotada de Bon Pas a can Pere Sobiranes

Aquest dijous podem gaudir d'una diada per la Colla. Organitzem una sortida matinal curta pels voltants de S. Julià.
Sortim des del mateix poble i comencem la pujada cap a l'ermita, per la pista asfaltada. Les noies de la Colla ens tenen preparada la sorpresa de que com es dijous gras, es disfressen a mitja pujada i quan ens trobem a dalt, ens trobem unes dones diferents de les que han començat la caminada. Gresca i bon humor i un dia molt bo.
Continuem des de S. Julià començant la baixada per un camí, direcció oest. En arribar al pla del Collell, comencem a pujar, ara agafant un corriol direcció nord al principi i desprès anar girant cap al nord-oest i assolim la cota 295 m. i anem a sortir a una pista més ampla. Gira cap al NE i trobem l'oratori de S. Pere Màrtir.i desprès fem una petita baixada, tot direcció nord. Continuem la baixada per la pista, que quan es a l'alçada de can Maldecor, gira cap al oest i comença una decidida davallada, passant pel costa de la granja d'en Liceu. Continuem baixant fins a can Gallina. Aquí seguim l'ampla pista a l'esquerra, direcció sud i ens acostem al pont Vell, per continuar desprès el camí i arribar als cotxes.

Desprès, ens desplacem a can Pere Sobiranes, on comencem la part més lúdica de la diada. Primer, a coure els calçots amb unes bones graelles que en Joan, té preparades. Molta gent col·labora i mentre anem fen un pica-pica. També, la nostra companya Conxi, comença a posar en marxa l'esplèndid càtering que ha preparat. Un reconeixement molt sincer al seu saber fer i esforç que hi posa. Finalment, tot preparat, passem a taula i ja es desferma tot, plats a munt i avall, rialles, bon humor i camaraderia. El dinar, com sempre molt bo i de massa. Ve la sobretaula i l'hora de cantades, a més de la sorpresa que els nostres companys Eduard i Pere, al portar la música gravada per la cançó del grup.
Ha estat una diada molt complerta, el temps hi ha acompanyat i a més, aquest any l'hem pogut celebrar tots plegats, ja que l'any passat, per temes de salut, la vàrem tenir de suspendre.