20210520

ELS PORTS: Barranc de Lloret_escarrissó de Borosa_coll de Morralets_racó de l'avellanar_bassis de Caro_Desferracavalls_Portella de Caro_coll de la Bassota

Sortida només per seguir-la amb gps i molt preparat amb roba que aguanti les esgarrinxades de tot l'últim tram, que s'està perdent envaït per les argelagues. Tot i això, el recorregut és ben salvatge, i com diu el meu bon amic Marc, és per gaudir-lo i patir-lo per un igual.
Avui, toca la sortida més feréstega dels tres dies. No ens ho pensàvem, perquè seguíem indicacions d'un llibre de sortides pels Ports, que ens ha anat prou bé, en altres rutes.
Deixem els cotxes abans de travessar el pont del barranc, al tram final asfaltat. El passem caminant i seguim la pista, passant pel costat del tancat dels braus, fins que ja enfila el sender, que seguirem. Travessem el barranc per un pont de fusta i trobem una cruïlla que seguirem per l'esquerra. Arribem al indicador dels Bufadors del barranc, ara completament secs. Seguim camí amunt i a la cruïlla també seguim a la dreta. Més amunt, nova cruïlla que seguim també a la dreta, l'altre camí va cap al Racó del Moro. A partir d'aquí, ja puja més fort i fem cap a una tartera on hi ha una figuera al mig; el camí segueix amunt i ens anem encaixonant cap a unes parets rocoses, amb varies canals. En una d'elles hi ha unes escales de fusta per facilitar la pujada; ja som a l'escarrissó de Borosa. El pugem sense cap dificultat i al poc, ja estem al coll de Morralets. Continuem direcció a la cova Ebre, primer planejant i desprès en pendent fins arribar a un altre coll, on està la cova.
En aquest punt hi ha uns indicadors. Natros, hem seguit direcció a coll de Pallers i possiblement hauríem anat millor agafant la direcció: Lloret pel Barranc de Cova Pintada. Al menys, el tros dolent no hauria estat tant llarg.
Seguim pujant fins al següent coll, per on vam passar el primer dia, on hi ha un altra placa indicadora, hem d'agafar la direcció als Bassis; cap a munt segueix al coll de Pallers. Natros, girem a la dreta direcció NE pel racó de l'Avellanar per bon camí. Arribats a la roca Comptadora, és on ja deixem el bon camí i agafem un corriol que s'endevina baixant per la dreta. La roca, es reconeix perfectament, perquè el camí hi passa entre mig de les dos parets rocoses. Ja es brut des del inici i cal estar molt atents a les fites que es van trobant. A partir d'aquí fins als Bassis de Caro, és brut i perdedor; millor seguir la traça amb gps. De Bassis de Caro al barranc de Desferracavalls i la cruïlla on hi ha la placa indicadora, el camí encara és transitable, però des d'aquest últim punt fins a la pista al coll de la Bassota, o està molt perdut i s'ha d'anar buscant contínuament les fites i marques vermelles o està impracticable per les argelagues que envaeixen el camí.

Roca Comptadora:

Inici on es deixa el camí bo, baixant a la dreta, només passar la roca: