20220210

BON PAS.- Ruïtlles - puig Capell - St. Miquel de Bustins - Sta. Mª del Freixe - Ruïtlles

Bonica matinal llarga. Avui, hem tornat a fer Colla gran. Aproximació fins a Ruïtlles, per Banyoles i Mieres. Deixem els cotxes a un aparcament al mateix veïnat.
Desfem camí per la carretera fins a la font de can Salavia, des d'on surt a la nostra esquerra i de pujada un corriol marcat amb color grog. Anem seguint-lo (anomenat camí dels carboners) i ens portaria a l'ermita del Freixe, però poc abans d'arribar-hi trenquem a l'esquerra i de pujada per pista, que seguim direcció SE. A l'alçada del Serrat Vermell i a una corba tancada cap a l'esquerra, deixem la pista i seguim de dret un corriol direcció est. Hem d'estar atents perquè uns 200 m. enllà hem de trencar a l'esquerra de pujada i per corriol tapat de fulles. Anem pujant fins a sortir a un camí on girem a l'esquerra per anar direcció al puig Capell (no té gaire visibilitat per les alzines que hi ha), sense perdre'ns la visita al costat del camí, de l'aulina Rodona.
Desfem camí fins a un poc més enllà de l'aulina i seguim a la cruïlla, per l'esquerra per la muntanya de Bustins cap a can Cadamont, amb el seu monumental castanyer i seguim camí a Bustins i la seva ermita a St. Miquel. Seguim desprès per la part de baix l'ermita, passant el pas filat, un corriol que gira a N i desprès NE i N, seguint direcció al Freixe. Arribem a la font de ca l'Espardenya i allà mateix, surt un corriol a la dreta i de pujada que seguint-lo ens porta fins a l'ermita de Sta. Maria.
Seguim camí pel darrera l'ermita i anem a can Serra i un cop hi passem ja trobem el camí per on hem passat d'anada. En desfem un tram fins a la propera cruïlla on ara seguirem a la dreta, de baixada. Hi ha un punt on el sender (marca groga) segueix a l'esquerra i natros hem seguit a la dreta. És millor seguir-lo a l'esquerra, perquè és més net i més a baix es tornen a ajuntar.
Anem seguint de baixada el corriol que és a prop de la pista principal, hem seguit una traça que ens porta a dintre d'una propietat on hi ha bestiar solt (vaques i vedells) i ja sortim a on tenim els cotxes.
Abans d'entrar a la zona on hi ha el bestiar, crec es pot desviar per anar a trobar la pista i arribar a destí sense passar per la propietat.