20220224

BON PAS.- Vallfogona del Ripollés-castells de Milany-Sta. Magdalena-Vallfogona

Aparquem els cotxes on hi ha l'estació de recàrrega de vehicles elèctrics, a sota el santuari de La Salut, a dintre el poble de Vallfogona.
Anem a la part sud del poble a trobar el començament del camí del Castell de Milany (pal indicatiu) per on seguirem. Estem sobre del GR 3 i del GR151.1 (pintura vermella i blanca, també de groga de la xarxa de camins d'Itinerànnia.
Aquest camí ens porta a trobar el pont romànic, conegut com el Pont Vell. El creuem i comencem a pujar per l'antic camí del castell (encara conserva trams del seu empedrat) per anar a trobar bastant més amunt una pista forestal (pal Indicatiu), que seguim a la dreta, en pujada suau.
Uns 2,5 km., més amunt (aproximadament), després de creuar el rec de Can Villaure, deixem la pista i seguim el camí, que puja tot resseguint el Rec de can Villaure fins al Coll de Milany. Deixem el GR per anar a pujar al Castell de Milany (és un mirador de 360º) amb molt bones vistes.
Desfem camí fins al coll i continuem uns metres per la pista, per agafar, el camí que marxa direcció E, per la carena. GR fins el Collet de l'Amorriador, però natros, a partir d'aquí seguim sempre el groc d'Itinerànnia i les senyals grogues i blanques del PR C-59).
Passem pel Pla de la Bronza, el Collet de l'Amorriador,la Plana Vidala, la Collada Fonda, el Pla del Tabac, la Creu d'Espinau, el Serrat dels Belitres, el Coll de Trebija de Can Pubill, el Coll de Trebija de Collfred i arribem a Santa Magdalena de Cambrils.
La baixada la fem desfent uns pocs metres la pujada a Santa Magdalena, per agafar el camí que baixa en molt forta pendent, direcció NO.
Estem sobre el PR C-59 (pintura groga i blanca i també de groga de la xarxa de camins d'Itinerànnia, HEM DE SEGUIR AQUESTES MARQUES  fins a Vallfogona de Ripollès.
Passem pel costat del Pla del Jaçal, el Pla de Puigvassall, la Casa de Puigvassall i més avall sortim a la pista asfaltada que seguim tot baixant fins a la Font dels Burros, amb sortidors d'aigua ben abundants. Aquí deixem la pista i continuem pel camí que ressegueix el Torrent de la Bauma que ens queda a la nostra dreta.
Més avall trobem un petit càmping. Més avall, seguim el camí que baixa a trobar la casa de can Ciutadia, ens queda a la dreta del camí. per anar a trobar la Riera de Vallfogona. La creuem per un pas habilitat i la resseguim fins arribar a la pista asfaltada que ens pujarà a on tenim els cotxes.