20220728

BON PAS.- França: Torre Batere - camí del Ferro- mines de la Pinosa -

Aquest dijous, passem a la veïna França i ens arribem fins a Arles-sur- Tech, i passat el poble, agafar a la dreta el desviament a Corsavy i Batère.
Pugem fins al Col de la Descàrrega i agafem la pista a la dreta, que nes porta al peu de la Torre de Batère, on aparquem el cotxes. Agafem a l'esquerra de la Torre, el corriol que ens va baixant, cap a la pista del antic camí del ferro, empleat per les explotacions mineres que hi havia a la zona. Anem seguint les marques grogues i taronja durant tot el camí. Anem trobant construccions que estan marcades amb números i devien ser controls de la via, inclosa edifici estació, dintre d'aquest camí utilitzat per les vagonetes amb mineral. També passem per petits túnels, per on anaven les vies. Anem seguint tot aquest camí fins arribar a la construcció més important, anomenat mina de la Pinosa. En aquest lloc, també hi ha una placa commemorativa per la mort a la passada guerra, de un capità Francès i un maqui, en un enfrontament amb els alemanys.
Degut a la possible pluja pronosticada, decidim d'agafar el camí que puja per dalt les edificacions de les mines, marcat amb color groc i ben fresat, que ens puja per dintre pinar fins a la carena i seguim a l'esquerra, direcció est, fins al Puig de l'Estelle que ja tenim a la vista.
Baixem direcció E. per anar a buscar el baixant fins a la Torre de Batère, que ja tenim a la vista.