20221124

BON PAS.- Berguedà: Font Negra-mirador de LaFiguerasa-Espinalbet-Santuari de Queralt-Font Negra

Una molt bonica volta pel Berguedà. Des de Berga, agafem la carretera que puja cap a Rasos i al Santuari de Queralt. Deixem els cotxes al aparcament de  Font Negra.
Començant a caminar seguint uns metres la carretera i a la nostra dreta puja un corriol que fa una drecera a la carretera. Quan tornem a trobar-la, la seguim cap a la dreta (podem adreçar seguint el corriol) i a uns 300 m. surt camí a la dreta en suau pujada, deixant can Campmorí a la dreta. Quan el camí fa una corba tancada, agafem el corriol que surt a l'esquerra, per anar a trobar el PR-C 73.3 marca blanca/groga que ja no deixem fins a dalt la cinglera de la Figuerassa. El camí de pujada, molt ple de boix,  passa per la cova de Campmorí. Un cop som a dalt, fem un anada i tornada cap a la nostra dreta, per anar al mirador de la Figuerassa.
Quan fem el retorn al punt per on hem arribar al cim de cinglera, seguim la direcció al coll de l'Oreller (NO), del pal indicador. En arribar-hi, a la cruïlla, hem de seguir cap a l'esquerra, pel GR 107, primer planejant i desprès de baixada, fins al prat que hi ha sota el Santuari de Corbera.
Trobem pal indicador i seguim direcció Espinalbet, pel GR, que hi baixa entre pinar i boix, tenim a la vista el poblet i abans el camí passa a la vora de St. Vicenç. Trobem pal indicador i seguim Parem a la font del Torrent a fer un petit descans. Aquí deixem el GR, per seguir pel poblet.
Trobem algun indicador més i seguim la direcció a Queralt, St. Pere de Madrona i Berga. Quan sortim a la carretera, que hi ha l'indicador amb aquestes referències, baixem al altre costat, la pista que va al càmping Fontfreda. Uns 300 m. més enllà, deixem la pista asfaltada, seguint a la dreta el PR de color groc. El camí va fent una pujada suau i desprès baixa uns metres pel costat la paret del primer dels Besons, envoltat de bosc de boix i pinar. Desprès, segueix planejant i passem a la vora d'una boca de mina (sembla d'aigua), sempre per dintre bosc i amb vistes a l'altre costat de vall, per on hem pujat al mati. Trobem cruïlla amb pal indicador i em de seguir recte, direcció est, les referències que portàvem. Seguim planejant pel vesant de la muntanya, entre bosc i trobem alguna petita tartera i més endavant el camí comparteix un conducte d'aigua (també en diuen camí de l'aigua). Quan el corriol gira cap a sud, ens ofereix una bonica vista al embassament de La Baells. També comença a davallar fort amb alguns passos entre roques, equipats amb esglaons amb fusta i cadenes per agafar, sense cap dificultat per baixar-hi (compte si està moll, les relliscades), en aquest tram, ja tenim vistes al Santuari de Queralt.
Arribem al oratori de St. Joan, cruïlla de camins. Aquí seguirem pel PR-C 73 direcció sud, pel camí dels Bons Homes i anar cap al mirador de Guilles, girant desprès cap al est i pel costat de la paret de roca, arribar al oratori de St. Ignasi i el mirador de Garreta, amb vista al proper Santuari i a la Capella de la Cova. Ens hi acabem d'arribar, i fem parada per dinar.
Desprès, baixem cap a la plaça on arriba la carretera. A la nostra esquerra hi ha una singular paret de roca i al seu peu, pal indicador. Seguim direcció St. Pere de Madrona, baixant pel darrera d'aquesta paret rocosa, per un camí força pedregós. Al acostar-nos a St. Pere de Madrona (pal indicador) fem puja/baixa i seguim la indicació cap a la Font Negra, de baixada fins a trobar la carretera d'accés al Santuari, que anem tallant en drecera fins arribar al aparcament on tenim els cotxes.