20221103

BON PAS.- Pla de Marti- Serralada Rocacorba-riera Rocacorba-Serrat del Bruguetar-coll Saposa-Pla de Marti

Aquest dijous, anem cap a Rocacorba, fent la sortida de N. a S., ja que habitualment la fem per Canet d'Adri. Ens desplacem fins a Banyoles i per la carretera de Pujarnol, seguim pujada fins al Pla de Marti, on deixem els cotxes.
Fem la pujada a Rocacorba, pel camí dels Morts (PR120.1), passem pel Santuari i seguim la carena de la Muntanya de Rocacorba, més enllà dels pujants de Llancers i d'en Badia. Desprès, d'aquest últim, arribem de baixada fins a un collet (plaça del Suro). Aquí, deixem la carena i trenquem a la dreta per anar a trobar un corriol que ens baixarà fins a la riera de Rocacorba, on trobem el camí ral, que seguirem cap a la dreta  durant uns 600 m., passat el rec Fondo, fins a trobar l'indicador cap a Carena Roques Altes, on hem de girar a l'esquerra, per anar a travessar la riera de Rocacorba i al altre costat, trobar una fita on hi ha el camí de pujada. En aquest punt, cal parar atenció per trobar el camí correcte que enfila cap a munt.
Arribats a dalt, seguim a la dreta la indicació cap a la Creu d'en Llong fins arribar-hi. Seguim el camí que carena la Serra del Bruguetar fins al Portell d'en Salica (indicat), on es troba el camí que passa des de Granollers de Rocacorba cap a Rocacorba. Natros, seguim recte per la carena i trobem als pocs metres una cruïlla amb 3 camins. Hem de pujar pel corriol del mig cap al puig Sestorres, el collet del Baixant de l'Arç, el turó Rodó i més enllà el seu collet (en aquest tram, el camí ve marcat amb ratlla de color blau, i vorejant cinglera amb bones vistes), seguim les marques i pujant, fins arribar al Turó d'Espinassors (901 m.) punt més alt del recorregut per aquesta serralada.
Comencem a baixar pel corriol, a l'esquerra del turó, fins arribar a Coll Saposa, encreuament de varies rutes. Hem de girar a la dreta i seguir el corriol, amb marques antigues de GR que ens baixa fins a una pista, que travessem i seguim el corriol que fa drecera, passant riera (seca), fins a tornar a troba la pista més amunt. Travessem al altre costat de pista per agafar un corriol que ens porta primer per una roureda i desprès entra a una molt bonica fageda, per on ens pujarà fins a sortir a la part alta de la pista i de seguida, al Pla de Marti.