20221126

C.E.ISARD.- St. Feliu de Pallerols-La Salut-roques Encantades-St. Pere Sacosta-volcà de St. Marc-St. Feliu

Una bonica matinal des de St. Feliu de Pallerols. El temps ens ha acompanyat i ha fet bo per caminar. Hem trobat restes de la calamarsada que va caure ahir. Feta l'aproximació, deixem els cotxes a l'aparcament que hi ha al carrer de Terrablanca.
Sortim pel camí indicat cap a Santuari Mare de Déu de la Salut, al costat del aparcament, que puja tota l'estona suau, direcció SO. Trobem un primer indicador a Santuari Mare de Déu de la Salut de color verd. Anem seguint el camí que també està pintat en color groc i trobant pals indicadors cap a la Salut. Fem cap a la carretera, amb la Font del Vern al altre costat, per on continua pujant el camí. Al cap d'una estona ja som al Santuari de la Salut, on fem parada per esmorzar.
Seguim camí cap al collet de l'Arç (a sobre del Santuari) i seguin el camí marcat en groc direcció sud, trobem un altre indicador cap a Roques Encantades, que seguim. Passem una porta metàl·lica de color verd i seguim el camí fins a la cruïlla de les Roques Encantades. Fem una anada i tornada (estant-hi una estona), i continuem direcció SE per Armadans fins a coll de Condreu (carretera).
Aquí girem a l'esquerra i baixem uns metres de carretera (fins a la corba), passant al costat dret (de baixada) i per la vora de la protecció, baixa el camí marcat fins a trobar un pal que marca gir a la dreta, baixant direcció SE tota l'estona fins arribar a les runes de St. Pere Sacosta on fem un descans. Tot el camí ja fa baixada fins a destí.
Seguim el corriol que per la part del darrera baixa suaument en direcció nord primer i després gira cap a NO fins a trobar un camí, tot baixant ens arribem per aquest camí fins al Grèvol una casa en runes, que encara conserva la estructura i que al seu voltant té uns roures monumentals. Al costat la casa, seguim pista per l'esquerra seguint uns metres direcció oest i desprès girant a nord, tot baixant fins a la cruïlla al volcà de St. Marc, on fem parada per dinar.
Desprès, seguim el camí cap a St. Feliu de Pallerols, que ja tenim a la vista tota l'estona, fins als cotxes.