20230209

BON PAS.- La Selva: Breda-castell de Montsoriu-coll de Castellar-collet de can Julià-Breda

Aquest dijous, desprès de les pluges i neu, decidim d'anar a aquesta zona on el terreny és sorrenc, i per cota, no trobarem neu ni fang.
Deixem els cotxes al carrer Montnegre i sortim de Breda seguint pel carrer Josep Aragay i desprès per Avgda. Msn. Pere Ribot direcció nord, fins a trobar la GIV-5521, que travessem i seguim pel camí PR-C 201 direcció nord.
El camí ens porta al coll de n'Orri, on tornem a trobar la carretera. Travessem per una glorieta que hi ha i seguim la pista asfaltada que puja direcció oest, fins a trobar uns metres més enllà l'entrada indicada al Parc del Montseny i el castell de Montsoriu, seguint el PR. Anem fent pujada pel camí fins a dalt el castell, on fem parada per esmorzar i desprès, aprofitar per fer la visita al seu interior.
Seguim el camí baixant pel costat oest i seguint el PR fins al coll de Castellar, on deixem el PR i agafem un camí que surt a l'esquerra de la carretera direcció SO i va força planejant cap a la Roca Guilleuma i segueix, ara en baixada, en direcció a la carretera a Riells fins a trobar-la. La travessem i seguim camí que va cap a can Iscle. Abans d'arribar-hi, quan som al pla, hem de girar a la dreta per agafar un camí (està tapat per un arbre caigut). Seguim aquest camí que ens porta cap a la riera de Riells que travessem i fem una pujada fins al collet de Can Julià. Ara, ja tenim a la vista Breda i anem baixant la pista fins arribar-hi, fent l'entrada al poble, a la vora d'on tenim els cotxes.