20230218

COLLA ISARD. Garrotxa. De Oix a Bestracà i baixada pel camí vell Oix-St.Andreu-Bestracà.

Una bona diada de muntanya, on el temps ens ha estat a favor. Deixem els cotxes al aparcament al costat la carretera, a la vora de l'església.
Comencem a caminar pujant pel carrer Major i desprès girem a l'esquerra, passant  per davant d'un abeurador. Ja trobem un pal indicador i hem de seguir a la dreta, pujant, per l'esquerra tornarem. Trobem un indicador de batuda de senglar, però com sembla que els gossos es senten més a la dreta de per on pugem, decidim continuar, seguint les marques grogues. Arribem a la carretera, i seguim amunt cap a la casa del Peirer, passant a la vora, pista amunt fins que ja tenim a la vista St. Andreu i ens hi arribem per fer la parada del esmorzar. Per la part del darrera del lateral de l'ermita, anem seguint corriol molt ben marcat amb fites fins a dalt la carena. Quan hi arribem, hem de girar cap a l'esquerra, per acabar de fer cim i fem parada al castell i St. Julià. La baixada, la fem per la part del darrera per la tartera, fins a trobar el camí que puja des de les Feixanes, que seguim cap a l'esquerra, per tornar al coll de Bestracà, on fem parada.
Seguim la pista direcció oest i passada la coll de Rabassa, decidim baixar cap a la carretera, que seguim direcció Beget uns metres, fins a trobar el baixant cap a ca l'Anton i aquí ens enredem una mica, passant per la part de baix de la casa. Aquest tram, per no molestar, és millor que quan som al coll de Rabassa, seguim el camí fins a sortir a la carretera i desprès retrocedim direcció Oix fins al coll de Pera i baixar pel camí en direcció a ca l'Antón, sense acostar-nos a la casa.
Aquest és el camí que ens anirà baixant fins a trobar la pista. Quan ja hi som a la vora, trobem pista asfaltada que va a can Costeja. Al arribar a baix al camí, seguim a l'esquerra, direcció est, passant a la vora del camping. Aquí deixem el camí principal i agafem un altre que passa per darrer el camping i ens porta fins al poble.