20230427

BON PAS. Montseny: aparc. Bordoriol-coll Joan-coll Pregon-Matagalls-coll d'Ordials -Bordoriol

Sortim des del aparcament de Bordoriol, dirigint-nos cap al Coll de Joan seguint direcció SO i sud. Desprès de la font dels Pastors, deixem a ma dreta una pista per on farem la tornada. Arribats al Coll Joan, desprès de l'oratori, seguim per la pista de la dreta fins a la font dels Llops. Un cop passada la tanca, trenquem a l'esquerra, pujant per un corriol que ens porta a la font dels Mosquits i que segueix fins a Coll Pregon. El corriol puja amb forta pendent pel mig de la fageda, però està molt ben traçat, amb moltes llaçades.
Des del coll Pregon, seguim les senyals del GR direcció oest i desprès fent gir a NO, tot de pujada fins al Matagalls.
Desprès del descans d'esmorzar i de les fotos de grup, anem baixant per la carena direcció NO, cap al Prat Xic, deixant la font a la nostra dreta, uns metres més avall del camí i ens arribem fent una baixada a l'esquerra, fins a la font de Matagalls, Desfem aquest tram de camí i tornem a la carena, seguint direcció nord pels Salaverds. Quan som a prop del Turó del Mig, ens equivoquem i deixem el corriol que baixa cap a l'esquerra. Ens en adonem i rectifiquem baixant de dret pel mig de la fageda fins a trobar-lo, desprès el seguim fins al proper coll d'Ordials, on fem un descans.
Des del mateix coll, a la nostra dreta comença a baixar un corriol que seguim i en fort desnivell ens baixa fins a la torrentera (seca) on continua la baixada, ara direcció nord fins a trobar un camí que a l'esquerra va cap al Pla de Malataup (a sobre els castanyers centenaris) i a l'Erola (Viladrau). Quan el trobem, natros seguim a la dreta (SE) cap a la font Rupitosa. La passem i més enllà, en lloc de seguir cap a la font dels Llops (hi hem passat de pujada), agafem una pista que baixa cap a la nostra esquerra, per anar a trobar-ne un altra que va en paral·lel a la que va a la font dels Llops, però per un cota més baixa, passant al costat de la font d'en Felip Grauges i també ara de pujada pel costa de la font de l'Atlàntida.
Un poc més enllà, ja anem a sortir a la pista per on hem vingut al matí i desfem camí fins als cotxes, al aparcament Bordoriol.