20230415

COLLA ISARD. Osona: Taradell-St. Quirze de Subiradells-coves de Rocaguinarda-l'Enclusa-castell de Taradell-Pantà de Taradell

Ruta circular matinal, que iniciem a la sortida de Taradell per la carretera a Viladrau. Deixem els cotxes a un aparcament que hi ha a la vora de la última rotonda.
Iniciem la caminada per la travessera les Sitges fins a sortir al carrer de la Sardana, on agafem pista de terra que ens portarà cap a l'ermita de St. Quirze de Subiradells. Des del costat de l'ermita, segueix el PR (marca groga i blanca) direcció est per la vora de la urbanització, passant la font del drac i en pujada sostinguda i seguint les marques fem cap a la part final de la urbanització, entrant a una zona de llosa de pedra, el camí va girant a SE i arribem a una cruïlla indicada cap a mirador de la Trona i les cuines de'n Rocaguinarda*****. Natros, seguim cap al mirador i seguint a la vora de la cinglera fem cap fins al turó de l'Enclusa, badant amb les bones vistes que ofereixen tot un seguit de miradors.
*****Hem comés una errada prenent aquesta decisió, ja que el que cal fer és anar primer a veure les cavitats que servien d'amagatall al bandoler Perot Rocaguinarda (cal fer una petita des grimpada) i desprès tornar a pujar a trobar el camí, per seguir cap al turó de l'Enclusa.
Això ens obliga a desfer camí per anar a veure les cavitats i tornar gairebé a prop de l'Enclusa un altra vegada, on hi ha un baixant cap a la dreta, passant el corriol per sota l'Enclusa, deixant-la a dalt a l'esquerra. Aquest corriol baixa fins al coll de Mansa, on travessem la carretera a Viladrau i seguim la pista que puja al altre costat i l'anem seguint girant cap al oest i desprès a nord, per les Roques del Trabucaire. El corriol va passant entre grans blocs de pedra i ens porta fins al collet del Castell de Taradell. Ens hi arribem, seguint direcció NO i des del castell podem gaudir de les bones vistes i dels grans blocs de pedra que li serveixen de base. Fem un petit descans a la mateixa creu del Castell i desprès desfem camí fins al collet.
Ara seguim de baixada un corriol molt fresat que ens porta al fons de la vall i va resseguint primer direcció nord i desprès girant a NO i finalment oest, per arribar-nos al pantà de Taradell i seguim el camí que va al costat del torrent de Mansa (alimenta el pantà) anem a sortir a la carretera a Viladrau, que ja seguim pel seu voral fins arribar a on tenim els cotxes.