20240412

Bonica sortida. Fa uns anys l'havíem caminat i per veure diferent, avui l'hem fet a la inversa. Aparquem els cotxes passat el pont de la Muga.
Iniciem la ruta seguint la pista direcció can Costa, cap al sud i una vegada passada la cruïlla a la casa, el camí gira cap al est i va pujant pel Bac del Masnou i rodeja el puig d'Albanyà. Quan ja planeja trobem una cruïlla i seguim per la dreta, també per camí fresat i anem pujant seguint direcció sud-oest cap al coll del Bruc, després el camí ja planeja novament i segueix cap al coll de la Cometa, on comença a fer pujada cap a la Collada de les Arcades (cruïlla 4 camins). Seguim la pista principal, direcció nord, cap els Pujalts i desprès va girant a SO, fins arribar a un altra cruïlla. Seguim pista direcció oest fins a sortir a la carretera de Lliurona, seguint-la cap a la dreta uns 125 m. i desprès la deixem, seguin cap a l'esquerra per anar direcció al cementiri de Lliurona, pero primer ens desviem per anar al Pla de la Costa, des d'on tenim una bona vista a tot l'Alt Empordà.
Seguim passant a la vora del cementiri i agafem la pista que ens porta fins a St. Andreu de Lliurona. Desprès, pujant per la part del darrera de l'església, tornem a fer cap a la carretera i desfem el tot el tram que hem passat a l'anada, deixant-la i també repetint el primer tram de corriol, ara direcció est fins a la cruïlla. Seguim, baixant pel corriol de la dreta nostra, fent cap un altra vegada a la cruïlla de la Collada de les Arcades. Aquí seguirem de dret i de baixada pel corriol que ens baixa fins la casa La Parada, on fem descans a la vora de la pista per dinar.
Seguim la pista de baixada uns 470 m. (abans, el camí passava al costat de la casa) i a la dreta seguim el corriol indicat a Albanyà, que ens portarà de baixada i passant pel coll Bertran, anant a sortir on tenim els cotxes.