20240420

Una complerta travessa, des de la vessant nord a la sud de la serra de Montgrony. Fem l'aproximació amb el bus de TEISA, com ara ho fem habitualment. Ens deixa a Campelles, a la zona esportiva.
Comencem a caminar direcció oest, pel carrer del Puigmal, fins a sortir al collet de cal Climent. Aquí seguim una pista que puja direcció NO, pujant cap als Còrrecs i el Pla de la Llaguna, on seguim la pista amunt (opció de continuar les marques travesant-la, però la pendent és més acusada), pista amunt fem cap al coll de l'Erola (prat). Seguim pista direcció NO i també hi ha l'opció de continuar corriol amb més pendent, fins al Pla dels Gats, on fem parada per esmorzar.
Continuem direcció oest cap a les Pasterasses i el coll de Prat de Jou, on deixem la pista, per agafar a la dreta un corriol que ens puja direcció S i desprès SO cap al Pla Bigarrat. Aquí desapareix la traça i hem d'anar passant pel mig del prat direcció oest, fins que trobem traça novament (sembla més un pas de bestiar) que ens torna a pujar per dintre bosc fins al coll de Coma Ermada.
Comencem a davallar direcció sud cap a la font de Coma Ermada i la font dels Ocells, on fem parada de descans. Seguim baixant direcció oest cap a Rasos del Camps i més avall ja trobem una pista, que seguim direcció NE i desprès Est, fins a sortir a la pista a l'alçada del serrat del Prat. Seguim pista avall fins a trobar el refugi de les Planelles. Abans, però girem a l'esquerra, per anar a trobar el camí que puja al forat de st. Ou, que per arribar-hi hem de fer una pujadeta i retornar pel mateix camí.
Del avenc del forat de St. Ou, en podeu trobar una bona descripció i recull de fotos, a aquest enllaç https://www.engarrista.com/node/770
Retornats al refugi de les Planelles, fem parada per dinar. Desprès continuem pel camí que per la part de sobre el refugi ens porta pel Malpàs cap a St, Pere i desprès al santuari de Montgrony. Continuarem la baixada direcció sud, passant per la Creueta, la font de cal Pau i St. Francisco (petita capella-oratori, molt deteriorada) i emprendre l'últim tram fins arribar al poble de Gombrèn, on ens espera el bus.