20240428

BON PAS.- Alt Empordà: Rabós-font del Conill-coll dels Belitres-coll de la Plaja-St. Quirze i Sta. Maria de Colera-St. Quirc de Colera-Rabós

Una molt bonica ruta per l'Alt Empordà, que ens ha coincidit, amb l'explosió primaveral de la natura que ens envolta.
Sortim des del aparcament públic de Rabós i primer anem a veure l'església de St Julià de Rabós https://ca.wikipedia.org/wiki/Sant_Juli%C3%A0_de_Rab%C3%B3s i el mirador que hi te al seu costat.
Desprès sortim del poble direcció nord per la pista planejant fins al coll de Fornell. La deixem, seguint cap a la dreta un camí, que en suau baixada ens porta cap a una zona de vinyes, fins arribar a un lloc on el camí va a tocar el riu l'Orlina. Aquí seguim un corriol que surt a l'esquerra i que en paral·lel, en alçada al riu, ens porta fins a la font del Conill. Lloc on hi ha una zona de barbacoes i taules per passar el dia a la vora del riuet.
Continuem el camí, creuant l'Orlina i comencem a pujar direcció nord per un camí que ens porta al dolmen del Barranc, molt ben conservat. Aquí, deixem el camí i seguim corriol pel costat del dolmen i que ens acaba de pujar fent cim, a una barraca de pedra. Desprès, el corriol comença a davallar, portant-nos al coll dels Belitres.
Continuem la mateixa direcció (E), i ara el corriol puja amb forta pendent i quan fa un poc de pla, fem un anar i tornar fins a un mirador, des d'on es veu la torre Madeloc i la serra de l'Albera. Desfem aquest petit tram i seguim el corriol que acaba de pujar en vistes a la badia de Roses fins a un altra barraca. Aquí el camí es fa més evident i comencem a baixar per desprès tornar a fer una pujada pronunciada per un camí ben fresat per la Serra d'en Gibert, fins al coll de la Plaja.
Des del mateix coll, on es troba el GR 11 (no el seguim), agafem un camí que baixa al costat de la tanca del camí, direcció SE, i que al principi sembla es va tapant, però que encara s'hi pot passar força be; més envall ja es veu més estassat i ens porta fins al mateix monestir de St. Quirze de Colera i l'ermita de Sta. Maria.
Desprès, continuem camí per la pista d'accés, direcció sud durant 1,3 km. i trobem una pista que surt a la dreta, amb tanca. Seguim per aquí i el camí aviat comença a fer pujada, fins a trobar el camí més ample, que als pocs metres deixem per seguir per camí cap a la dreta i que acaba de pujar, fins a tenir a la vista la ermita de St. Quirc.  Ara, hem de fer baixada per arribar-hi. Sorprèn la construcció d'edificació, sembla conservada, que hi ha al seu voltant.
Seguim aquest camí fresat, que ens porta fins a la carretera de Rabós a Vilamaniscle i ja només ens queda de seguir-la, fins arribar al poble, per on entrem travessant pel pont i anar fins al aparcament on tenim els cotxes.