20151017

Circ de Concròs - Roc Colom i Costabona, des de la Collada Fonda

Sortida programada per a la Colla L'Isard, de Bescanó.
Avui, la primera excursió programada a la Colla, desprès del estiu, sembla que hi ha moltes ganes de caminar, perquè ens hi trobem 28 caminants, gairebé tots socis de la Colla.
Pugem a la Collada, des de Espinavell i deixem els cotxes gairebé uns set cents metres més avall, direcció Setcases, a una corba on hi ha un tancat per bestiar.
A la corba de més avall, surt la pista, que ens portarà pujant direcció (SO) fins al refugi Jaume Farré. Hi passem pel seu costat, i seguim la pista durant uns 3,5 quilòmetres fins que s'acaba.
Quan arribem a l'altura de la Vaga de Ventaiola, a la nostra esquerra, trobem una fita, per on baixa un corriol amb marques vermelles i també marques amb blanc i grog, que anem seguint.
Quan portem uns 180 m. pel corriol, hem d'anar amb compte, perquè segueixen marques vermelles, cap a munt (N) a la dreta i d'altres cap a baix (O). Hem de seguit direcció (O) baixant fins al Pla de Concròs. Aquí hem de fer un gir a la dreta, sense arribar al torrent, que trobarem més amunt. Seguim marques vermelles i deixem les marques blanques i grogues - que segueixen fins al Pla del Hospital, a Vallter -.
Anem pujant, seguint les marques als arbres i pedres, fins trobar el torrent, que ara ja seguim camí pel seu costat, passant per Les Closetes i pel costat de la Font dels Estanys, que alimenta el torrent de Concròs. Ara, girem més cap al (E) per acabar de pujar al Pla dels Estanys, tenint al nostre davant tot el Circ de Concròs.
Per superar el Circ i pujar a la carena, cal enfilar alguna de les canals, sense camí definit. Avui, decidim de provar per una que no hem fet mai. Es una que està força herbada, i sembla que es pot pujar be. L'agafem poc a poc i cap a munt. Tot el grup, es porta força be i finalment ja ens retrobem tots a dalt. Ens refem del esforç i ara seguim direcció (SE) el camí i fites que ens va pujant al Roc Colom. Aquí a dalt, punt culminant de la sortida, ens fem les fotos de grup.
Seguim camí cap al Coll de Pal. Aquí, una part del grup decideix de pujar fins al Costabona, i els altres ens quedem esperant-los.
Desprès del dinar, seguim el camí que baixa cap a la Collada Fonda direcció (SE), i desprès de fer uns 500 m. de la baixada, girem cap al (S) per anar al refugi Costabona. Seguim baixant direcció (S), sense camí, fins a trobar un arbre mort per un llampec. Aquí, hem de girar cap al (SO) passant uns pocs pins i ja veiem la canal herbada, per on hem de baixar. No hi ha camí, però anem baixant-la. Més avall, girem més cap a la nostra esquerra i baixem a un altra canal, que ja ens portarà directament a la pista, al lloc on hem agafat aquest matí, el camí cap al refugi Jaume Farré. Desfem uns metres pujant per la pista principal, direcció a la Collada Fonda, on tenim els cotxes.

Distància recorreguda          12,8 Qm.
Desnivell acumulat              768 m.