20151024

Les Preses - Cingles del Corb - St. Martí i St. Miquel del Corb - Les Preses

Molt bonica matinal
Sortida sempre preciosa pel seu recorregut, entre fagedes i vistes a Olot i tot el Pirineu, Canigó, El Far, Cabrera i Aiats, Finestres i les valls del Corb, de la Fageda i de Santa Pau.
Sortida des d'un aparcament que hi ha al extrem est del poble de Les Preses, al carrer que va cap al càmping Natura. Comencem caminant direcció S. per de seguida girar a E. direcció a les cases de El Pinell i El Pujol, buscant el camí de pujada a Xenacs, per les Barrincoles, que ens fa guanyar ràpidament el desnivell per arribar a Xenacs, on fem una petita parada per esmorzar i arribar-nos al mirador amb molt boniques vistes vistes.
Seguim camí direcció al Collet de Puig Rodon, per pujar desprès a dalt del Puig, un altre mirador a la vall del Corb, que tenim als nostres peus. Desfem camí fins al Collet i seguim direcció E. el camí que per una fageda, ens acaba de pujar a dalt la carena de la Serra de Marboleny, on ja trobem les marques de color grog de la Itinerànnia.
Anem seguint aquest camí, sempre direcció E. fins al baixant d'en Camps, on el deixem per pujar al Serrat de Roca Lladre (907 m), punt culminant de la sortida d'avui. Seguim cap al E. per baixar al coll del Pas d'en Vidal (cota 836).
Aquí comencem a baixar per un corriol marcat amb color grog als arbres i alguna pedra, direcció (NO). Quan ja portem baixant un desnivell de uns 150 m. (cota 683) el camí de baixada, gira cap a la dreta i ens portaria a Can Vidal i desprès a la carretera de la Fageda.
En aquest punt, deixem el camí i seguim per la nostra esquerra, un corriol que enseguida comença a girar cap al (O) i ens porta baixant, molt directament a Sant Martí del Corb, ermita romànica del S. XII.
Seguim per la pista, direcció (O)  i desprès (S) fins a Sant Miquel del Corb un altra ermita romànica, més gran e important que la anterior i de la mateixa època. Seguim cap al O. el corriol que ressegueix el perfil de la muntanya i que passa per sota el cingle de les Aulines i girant a (N) se'n va cap a la casa anomenada el Racó, passant per sobre, al seu costat. Aquí, el corriol gira al (O) i fa una petita baixada, fins a una bifurcació. Estem a la vora del Volcà del Racó. Un camí, marxa cap a Olot, direcció nord. L'altre, a Les Preses, direcció sud. Agafem aquest últim. Passem pel Collet de la Cantina i acabem baixant cap al pla, pel costat del camp de futbol i el càmping Natura, fins als cotxes.

Distància recorreguda         12 Qm.
Desnivell acumulat              670 m.