20151008

França: Nohèdes (Montailla) - Lac de Nohèdes - Pic de Madres - Gorg Negre- Montailla

Deixem els cotxes a la zona del Camp del Bac. Hi ha una senyal a la mateixa pista, indicant que es lloc d'aparcament.
Deixem els cotxes i allà mateix s'hi troba un rètol, indicant l'Estany del Clot. El corriol (pitat en grog) comença a pujar, per dintre una fageda molt bonica direcció (O) tallant la pista, fins al Pla d'Avall. A la cruïlla, hi ha un rètol que indica el Col Portos cap a l'esquerra. Natros, seguim per la pista cap a la dreta, direcció (N) cap al Pla d'Avall, a la dreta de la pista tenim l'Estany del Clot.  Seguim per la pista, que ens anirà pujant cap a la Jaça de la Riba, des d'on encara tenim vista al Estany. Seguint la pista, anem pujant fins al  Pla del Mig veiem un tancat de bestiar i un cobert. El camí es converteix en corriol que va pujant per la dreta fins arribar al Pla d'Amunt. Aquí el pinar ja es evident i ens acosta fins al Gorg Estelat (es com està indicat). Tot això seguint les pintades grogues.
El llac, es el més gran que hi ha al recorregut, i està preparat com a zona de picnic on hi ha barbacoes per poder fer foc.
Voregem el llac cap al (O). Aquest tram, el camí es te d'anar endevinant. Una vegada s'acaba el llac, el camí s'ha d'anar a buscar decantant-nos un poc a la nostra esquerra. Es veu alguna fita i aquí ens trobem amb la pendent més forta de la ruta. El corriol va decantant cap on baixa l'aigua que alimenta el llac i més amunt, se'n va un altra vegada cap a l'esquerra, cap a una zona de tartera. Es aquí on ja s'enfila seguint fites molt evidents. Des de aquí també tenim vista al Gorg Blau. Desprès, va girant en diagonal, direcció (N) cap a dalt a la dreta on es veu una gran fita, tram final per arribar a dalt al pla del Clot Rodón.
Quan arribem a dalt al Clot Rodon, ja tenim vista, al Roc Negre, al Clos Tort i al Pic de Madres. Al davant nostre, ja veiem pals pintats com a GR, que anirem seguint direcció (N) per pujar al Roc Negre. Seguim les marques i el camí ens porta cap al pas del Clos Tort, on s'ha d'anar amb compte. (Hi ha una petita grimpada, sense dificultat), i ja pugem a dalt el Clos. Des de aquí, en suau pendent, arribem al Pic de Madres, punt culminant de la sortida (2.469 m.).
Per fer el retorn, hi ha dos opcions. Una, es desfer cami fins al Clot Rodon, per anar a buscar el camí al refugi de la Perdiu.
L'altra que es la que vàrem fer. Es tracta de tirar pel dret -no hi ha camí al mapa-, baixar cap al fons de la vall, direcció (SE) i anar a trobar el GR que baixa des de dalt de la zona del Clot Rodon. D'aquesta manera, escurcem trajecte, però fem una sifonada.
Una vegada decidit, retornem des del mateix Pic, ara per la carena, direcció (E), i hem trobat un primer baixador marcat amb una fita, que l'hem desestimat. Al segon baixador, a uns 160 m. del Pic direcció (E), hem decidit fer la baixada. Sembla un camí, que anem seguint fent una diagonal cap al (SO), fins a situar-nos gairebé a sota el Pic. Aquí s'endevina una traça que va baixant anant a buscar el llom de la muntanya, ara direcció (SE). La anem seguint fins a baix al rierol, i ja veiem al altre costat el pal indicador del GR esmentat. Seguint-lo cap a baix, al (O), ens portaria fins al Coll de Sansa.
Natros, l'agafem cap a munt, direcció (S). Està molt be marcat i es fàcil de seguir. Ens portarà fins a dalt al pla, on ja trobem la Font de la Perdiu i a sota, el camí, direcció (SE) -marca groga- que ens portarà cap al refugi de la Perdiu. Des de aquí ja veiem el Gorg Negre, a sota nostre.
Seguirem el camí cap al (E) i desprès gira a (S) per anar baixant cap al llac. Es un camí una mica perdedor. Al principi, està be marcat, però desprès, cal anar seguint les fites.
Quan som a baix al llac, cal anar seguint les fites, que van baixant en la mateixa direcció (SE) que el curs del aigua que baixa del llac, però anant uns metres més amunt el camí, que el curs de l'aigua. Aquí, la unica referència, son les fites de pedra que es van trobant. Cal estar atent per seguir-les.
Arriba un moment, que al davant nostre i més avall, ja veiem animals en pastura i una cabana. Es la nostra referència, de a on tenim que anar. Quan som a baix, ja trobem la pista, que tot seguint-la ens portarà fins al Col de Portos.
Des de aquí, seguim baixant cap al (NO) fins que trobem la cruïlla al Pla d'Avall, Ara ja només ens queda desfer camí fins als cotxes.

Distància recorreguda       20,6 Qm.
Desnivell acumulat            1.357 m.
Temps efectiu, caminant   7 H.

Enllaç a la traça    http://ca.wikiloc.com/wikiloc/view.do?id=11036142

Enllaç al àlbum de fotos de Joan