20151015

Setcases - Costabona

Molt bonica sortida la programada per aquest dijous.
Comencem a caminar des del mateix Setcases, travessant el pont de la Creueta, comencem caminant per la pista que va pel costat de la Ribera de Vall-llobre, amb el camí marcat amb color grog. El camí va pujant en suau pendent, sempre pel costat del riu, passant per la Pataquera i més amunt ja comencem a passar el riuet d'un costat al altre. Pugem pel Pla de Pedrons, sempre pel costat del riu i passant-lo a un i altre costat. Una companya del grup, diu que entre 25 i 30 vegades l'hem creuat.
El camí està molt ben marcat fins un poc més enllà de la zona de Les Clotes, però a partir de allí, les marques grogues, s'espaien molt i cal fixar-se amb les fites de pedra, que sovintegen més. De tota manera, la millor referència es el riu, i el camí sempre va a un costat o al altre. Només es separa del seu curs, quan hi ha que salvar algun tall estret entre zona rocosa, que llavors la salva separant-se i enfilant-se a un costat o al altre del riu, per tornar a trobar-lo.
Quan ja hem passat la zona del Cingle del Solà de Bones, ja veiem com es va tancant la vall i s'endevina el pas de la pista que puja de Setcases, bastant per sobre de on som. El camí segueix pujant direcció (N), cada vegada més perdedor. Quan arribem a la zona del Serrat del Pou, gira direcció (NE) per acabar de pujar al Jaçal LLarg, des d'on veiem ja la pista al davant nostre, fins que hi som.
Aquí girem a l'esquerra uns metres, de baixada direcció Setcases, fins a la corba tancada de la pista, on agafem direcció (N) un camí que està marcat al mapa Alpina de Costabona, però que no hi es, sobre el terreny, anem seguint la canal amunt i es per on diu el mapa que hi ha el camí. De fet, anem pujant fins un punt on entrem al bosc de pi i ja tenim a la vista el refugi, on acabem d'arribar.
Des del refugi, pugem al Coll del Pal, però mentre, la boira ja ha cobert el Costabona i queda totalment agafada al cim i la zona on ens trobem, així que es pren la decisió de tornar a baixar i anar a la Collada Fonda, on seguim la direcció (S) per la pista que te una tanca en el seu inici. La anem seguint durant 3 Qm. fins a una corba molt pronunciada, on tenim al davant nostre un pi amb la marca del GR 11. Deixem la pista i agafem el corriol, que comença baixant uns metres direcció (N) i desprès fa un gir cap al (O). Està molt ben marcat i només tenim que seguir-lo fins a baix al poble, on tenim els cotxes.

Distància recorreguda          17,3 Qm.
Desnivell acumulat               1.085 m.