20151031

Osona: Santa Perpètua i Sant Martí Xic, per Sant Cecília de Voltregà

Bonica matinal organitzada per la Colla dels Centpeus.
Sortim des de Girona per la C-25, sortida a Vic direcció Ripoll per la C-17 i al primer sortint ja veiem la indicació a Santa Cecília de Voltregà BV-4602. Sortim i seguim les indicacions. Una vegada passat l'entrada a Santa Cecília, agafem el primer trencant asfaltat a l'esquerra, per deixar els cotxes uns metres més avall, a un lloc amb espai per varis vehicles.
Comencem a caminar baixant per l'asfalt de la carretera direcció (NO), fins arribar a un panell indicador amb el nom de les cases que hi ha als voltants. Agafem cap al (O) el camí indicat a el Camps, que passa a ser pista de terra. La seguim gairebé un Qm. fins que trobem un pal indicador i seguim la direcció a Santa Perpètua, agafant un corriol que surt a la nostra esquerra. Es el PR C-49. El seguim, pujant decididament cap a l'ermita. Ja quan som quasi a dalt de tot, fem un petit desviament, baixant uns metres, fins a un mirador que hi ha, amb vistes a tota la vall. Desfem aquests metres i acabem de pujar a l'ermita.
Avui, gràcies a la gestió del nostre guia Francesc, tenim la ocasió de visitar-la, ja que el matrimoni que custòdia la clau, ha tingut la gentilesa de pujar fins a dalt, per obrir-nos-la. Està perfectament restaurada i a les fotos interiors, es pot observar la diferència amb l'estat que es trobava abans d'iniciar les obres.
Desprès de la visita i de esmorzar. Continuem caminant cap al (O) per la part de la porta d'entrada a l'ermita, baixant uns metres i seguint el camí durant uns 550 m., que es el mateix PR i també GR-3, fins a trobar un fita, on hi ha el baixant (N) per corriol, fins a trobar més avall una pista, que seguim primer direcció (O) i desprès va girant a (NE). Segueix sent PR i GR i anem a parar a una cruïlla, on hem de passar la riera del Sorreigs per sobre de unes petites pilones. Al altre costat, a l'esquerra, seguim pujant pel PR i GR passant a la vora de unes naus de granja de la casa Angelats, que no es veuen des del camí i fem cap a dalt a la vora de la casa Pujolís, sortint a una pista, que a l'esquerra, ens portaria, cap al Gorg Negre. Seguim la pista a la dreta pel PR i GR, fins trobar una cruïlla, on deixem la pista i agafem un corriol que surt per l'esquerra (segueix sent PR i GR), pujant cap a la Casa Nova de Dalt i Sant Martí Xic. Al arribar a la Casa Nova, hi ha un pal indicador, cap a Sant Martí i seguim PR i GR fins arribar-hi. Fem un descans i pugem fins al Castell de Voltregà (hi queden unes runes) i tornem a baixar a l'ermita i desfem el camí per on hem vingut, uns 180 m. fins a trobar a la nostra esquerra el corriol de baixada. El PR C-49 i el GR 3 els hem deixat a l'ermita, on segueixen tots dos, direcció (N).
El corriol per on ara baixem en una variant del PR, es el C-49.1, i ens baixarà fins a trobar una pista asfaltada, que va a la casa anomenada el Racó. La seguim, baixant cap a la dreta direcció (S) durant uns 850 m. fins més avall de la Casa Nova del Clos, on deixem l'asfalt per girar a la dreta i agafar un camí que hi es al mapa, però sobre el terreny no es distingeix, que entra per uns camps sembrats, per on passem pel seu costat direcció (O) i anem a sortir a la BV-4602. La travessem i agafem un camí que baixa (S) cap ala casa Puigví. Deixem el camí i a la nostra esquerra direcció (SE) agafem un corriol que va seguint el curs de la riera del Sorreigs i va a sortir a la pista asfaltada, que seguint uns metres i pujant a l'esquerra, ja trobem els cotxes.

Distància recorreguda         13,5 Qm.
Desnivell acumulat              686 m.